Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Πισωγυρίσματα στο κυκλοφοριακό.

 Της Καλομοίρας Αργυρίου-Κουμπή
Στο χθεσινό δημοτικό Συμβούλιο το κύριο θέμα ήταν τροποποιήσεις  στην κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία ήδη έχει πάρει έλεγχο νομιμότητας .Δηλαδή,η κυκλοφοριακή μελέτη αφού καταρτίστηκε, τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, παρουσιάστηκε, ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο,στη συνέχεια  στάλθηκε και εγκρίθηκε από το Γ.Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Χθες , ουτε λίγο ούτε πολύ, κληθήκαμε να πάρουμε πίσω βασικά σημεία της. Ουσιαστικά , αυτά τα σημεία της που κάνουν τη διαφορά με όσα ίσχυαν ως τώρα.
Ως αιτιολογία για τις τροποποιήσεις, μας επεδείχθη έγγραφο του Γ.Γραμματέα που εστάλη με Fax, (χωρίς πρωτόκολλο) , που γράφει : "Να τροποποιηθεί η προσβαλλόμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σπετσών ως εξής :" και ακολουθούν κάποιες υποδείξεις , όπως να διαγραφούν τα σημεία απόφασης του δημοτικού Συμβουλίου που αναφέρονται στις γουρούνες "απαγορεύεται η κυκλοφορία μοτοποδηλάτων τύπου γουρούνας εντός οικισμού των Σπετσών"και "Από 1.1.2015 απαγορεύεται η κυκλοφορία στο νησί οχημάτων τύπου γουρούνας", αυτά που αναφέρονται στην είσοδο αυτοκινήτων στο νησί μόνο δημοτών, ιδιοκτητών οικίας στο νησί και δημοσίων Υπαλλήλων, καθώς και άλλων δύο σημείων που αφορούν φορτηγά για τα οποία το δημοτικό Συμβούλιο είχε αποφασίσει μια πιο ήπια θέση από αυτήν της μελέτης επιτρέποντας την είσοδο σε φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης και σε φορτηγάπου μεταφέρουν αδρανή υλικά  μέχρι 10 τόνων έναντι 6 της μελέτης .
Δηλαδή  μας ζήτησε να επιτρέπεται η κυκλοφορία γουρούνων και η είσοδος σε Ι.Χ όχι μόνο των δημοτών , δημοσίων Υπαλλήλων  και ιδιοκτητών κατοικιών, αλλά και των ενοικιαστών και να επαναφέρουμε το όριο των φορτηγών που θα μπαίνουν στο νησί, στους 6 τόνους αντί για 10.

Ρωτήσαμε το δήμαρχο και τον κ. Φαρδέλλο που εισηγήθηκαν το θέμα, από ποιον προσβλήθηκε η απόφαση και ποια  είναι η προσφυγή. Μας απάντησαν πως δεν έχει πρωτοκολληθεί και πως ο Γ. Γραμματέας μας κάνει χάρη και δεν την πρωτοκολλεί για να μην προσβληθεί όλη η μελέτη.
 Εμείς στηρίξαμε τη μελέτη, εγκρίναμε και ψηφίσαμε την ανάθεση και τη δαπάνη της , εγκρίναμε την ίδια τη μελέτη, ελπίζοντας πως δεν θα ξανασυμβεί το κυκλοφοριακό "μπάχαλο" που συνέβη τις άλλες χρονιές.  Η πλειοψηφία διαφήμισε την απόφαση αυτή, δημοσιεύτηκαν πολλά για το σημαντικό αυτό βήμα και η κτίσις αγάλλετο. Και ξαφνικά μια ανύπαρκτη προσφυγή( αν ήταν υπαρκτή θα συζητούσαμε σε άλλη βάση, το αν ήταν νόμιμη, εμπρόθεσμη κλπ), φέρνει τα άνω κάτω.
Ο Γ.Γραμματέας ανακαλύπτει πως κάποια σημεία είναι παράνομα, αφού τα έχει εγκρίνει ως νόμιμα, και η πλειοψηφία ,ψηφίζει την τροποποίηση  παρά τις έντονες διαφωνίες μελών της που κι αυτά όμως την ψηφίζουν, αφού πρώτα έχουν βγάλει κορώνες  όσον αφορά το ότι είναι απαράδεκτο να κυκλοφορούν γουρούνες και ηλεκτρικά αυτοκινητάκια μέχρι 4 κιλοβατώρες που θεωρούνται κι αυτά μοτοποδήλατα και πως παρατηρείται το φαινόμενο" να έχει η κάθε βίλα 2-3 τέτοια και να κυκλοφορούνε όλη μέρα οι Φιλιππινέζοι εδώ κι εκεί για ν'αγοράσουνε ένα καρπούζι".
Τώρα θα πει κάποιος :"ναι μεν, αλλά στο θέμα των φορτηγών η τροποποίηση είναι αυστηρότερη".Η ψήφιση ηπιότερης ρύθμισης για τα φορτηγά από εκείνης της κυκλοφοριακής μελέτης, είχε γίνει μετά από πρόταση του κ.Μέξη, που είχε πει πως θα ανέβει πολύ το κόστος των υλικών αν μπαίνουν μόνο 6τονα φορτηγά, και είχε ψηφιστεί με το σκεπτικό αυτό. Και απορώ τώρα και λέω:
Η επαναφορά στους 6 τόνους θα εφαρμοστεί, ή απλώς θα δημιουργήσει μια "σχέση εξάρτησης"των ιδιοκτητών των φορτηγών από τη Δημοτική Αρχή, η οποία  θα εκδίδει κατά βούλησιν "΄άδειες εξαίρεσης ";



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου