Τα νιάτα των Σπετσών, από τα μικρά αγγελούδια του νηπιαγωγείου, μέχρι τα μεγάλα παιδιά του Λυκείου, τίμησαν την εθνική μας επέτειο με καταθέσεις στεφάνων ,συμμετοχή στη δοξολογία κι επιμνημόσυνη δέηση υπέρ των πεσόντων και με την καθιερωμένη παρέλαση .
Όπως κάθε φορά, πρωί-πρωί παιάνισαν τη μέρα, γυρίζοντας όλο το νησί από άκρη σε άκρη, κάνοντας μια στάση για να γευτούν τους λουκουμάδες που τους ετοιμάζει εδώ και χρόνια η κυρία Ελένη Βαλσαμίδου .Πολύ μεστός ο πανηγυρικός λόγος του φιλολόγου καθηγητή του Λυκείου μας κ. Βασίλη Μπακίρα.
Και του χρόνου.
Αν δεν είχαμε και την άσχημη συμπεριφορά κάποιου εξωσχολικού θα ήταν πολύ καλύτερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αντιληφθήκαμε κάτι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποιος ξανθός, που χτυπάει δυνατά τα όργανα .... τόλμησε να πουλήσει τσαμπουκά σε κάποια γυμνάστρια επειδή εκείνη θέλησε να τους οργανώσει. Μεθυσμένος από το χθεσινό ξενύχτι, απειλούσε βρίζοντας με τις χειρότερες λέξεις πρόσωπο με πρόσωπο, την εκπαιδευτικό. Είχε μάλιστα το θράσος να αποκαλέσει, την ΑΠΟΛΥΤΗ Ελληνίδα "Βουλγάρα" επειδή κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη. - Ποιος ; - ο «μη έχων στάλα αίμα Ελληνικό» μέσα του. Αλλά ο δύσμοιρος "ρατσιστής" δε γνωρίζει ότι η γενιά του ατόμου που έβρισε, κρατάει πάππου προς πάππου από στρατιωτικούς που δώσανε το αίμα τους για την πατρίδα. Και φυσικά δε γνωρίζει ότι οι Έλληνες ΑΝΤΡΕΣ δε πουλάν μαγκιά σε μια γυναίκα. Το τραγικό είναι ότι δε βρέθηκε κάποιος εκείνη τη στιγμή να τον βάλει στη θέση του. Ή μάλλον κάποιοι που είδανε τη σκηνή "ποιήσανε τη νήσσα". Ντροπή του...
ΑπάντησηΔιαγραφήήταν μαθητής ή εξωσχολικός; γιατί αν ήταν μαθητής έπρεπε να τιμωρηθεί. αν δεν ηταν, τί δουλειά είχε με τους μαθητές;πού ήταν αυτός; στη μπάντα;ποιος έχει την ευθύνη της μπάντας;συμμετέχουν και μικροί μαθητές εκεί, ποιος τους προστατευει από τέτοιες συμπεριφορές;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι εννοεί ο ανώνυμος σχολιαστής ότι "δεν έχει στάλα αίμα ελληνικό μέσα του"; Από που κατάγεται ο εξωσχολικός τυμπανιστής;; Αν όντως έτσι είναι τα πράγματα, από που αντλεί το θράσος αυτό;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαιδιά εγώ απ τη μεριά μου ένα ξέρω να σας πω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌτι η συγκεκριμένη καθηγήτρια, αυτή τη στιγμή αισθάνεται την εγκατάλειψη από μέρους μας. Πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα για τέτοιες περιπτώσεις και να τη δικαιώσουμε με κάποιο τρόπο.
Όλοι, σαν νέοι που ήμασταν κάποτε, κάναμε σαχλαμάρες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι φυσικό σε αυτή την ηλικία να νοιώθει ο άνθρωπος τη ζωντάνια και το σφρίγος.
Δεν μπορώ να βάλω τον εαυτό μου κατήγορο αν κάποιος νέος διασκεδάσει λίγο περισσότερο από το επιτρεπτό.
Ούτε αν φωνάζει στο δρόμο σε στιγμή χαράς.
Ούτε αν τρέξει με το μηχανάκι του περισσότερο απ’ όσο πρέπει.
Τα κάναμε όλοι μας κάποια στιγμή, όταν ήμασταν σε αυτή την ηλικία. Με το πέρασμα του χρόνου όμως, καταλαβαίνουμε το μέτρο που πρέπει να ακολουθήσουμε.
Μερικά παιδιά, δεν έχουν πάρει από το σπίτι τους την απαιτούμενη προσοχή, με αποτέλεσμα να ξεφεύγουν κατά πολύ του μέτρου.
Και θέτω το ερώτημα. Πρέπει να τιμωρηθούν ή να εκπαιδευτούν ; Σίγουρα πρέπει να υπάρξει μία επίπληξη σε καταστάσεις «υπέρ μέτρου». Τώρα το θέμα της εκπαίδευσης εναπόκειται στους γονείς και στο σχολείο. Αν αυτά τα δύο όμως έχουν παρέλθει, το μόνο που απομένει είναι η σύσταση και η προσευχή.
Ας αναλογιστεί κάθε νέος τον δρόμο που θέλει να ακολουθήσει (όσο μπορεί). Με ταπείνωση (κατά μόνας) ας ερευνήσει τον εαυτό του και θα διαπιστώσει ότι η «υπέρ μέτρου» συμπεριφορά οδηγεί τον άνθρωπο σε άσχημες καταστάσεις και στο τέλος τον αποξενώνει από την κοινωνία. Οι φίλοι που κάποτε τον ακολουθούσαν, παύουν να συναναστρέφονται μαζί του και στο τέλος οι παρέες του είναι περιθωριακές.
Σε κάθε τέτοια περίπτωση πιστεύω ότι χρειάζεται μια κουβέντα, μια επισήμανση, ώστε να καταλάβει τη λάθος συμπεριφορά του. Στο χέρι του είναι να ρυθμίσει τα πάντα και να γίνει αγαπητό μέλος της κοινωνίας.
---
Κάνω έκκληση σε όλους τους νέους.
Πολλά πράγματα που ζείτε σήμερα σας φαίνονται σωστά και όμως δεν είναι.
Πολλά πράγματα που σας έχουν παραδοθεί από μας είναι λάθος. Τα πήρατε στα χέρια σας και τα κάνατε ακόμη πιο λάθος.
ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ
Κάποιοι έχουμε καταλάβει το λάθος μας. Προσπαθούμε να το διορθώσουμε. Βοηθήστε μας.
---
Η καταξίωση στον άνθρωπο, έρχεται με τη δουλειά που θα προσφέρει στον εαυτό του, από τη νεότητά του. Όσο περνάν τα χρόνια, τόσο παγιώνεται η θέση που είχε πάρει στην αρχή. Και αν η θέση που έχουμε πάρει είναι λάθος, θα βγάλουμε λάθος απογόνους. Και στο τέλος αυτό θα γυρίσει μπούμερανκ στο κεφάλι μας. Και όσο πιο μεγάλη η λάθος θέση τόσο πιο δυνατό θα είναι το χτύπημα κάποια στιγμή «Αλλά τότε θα είναι αργά».
---
Έχουμε ακόμη ελπίδες για να διορθώσουμε την κοινωνία μας. Ας αγωνιστούμε λοιπόν. Ας αντικρίσει ο ένας τον άλλον με συμπάθεια. Και ας στηρίξουμε, ας καθοδηγήσουμε τον διπλανό μας. Έτσι θα ξανακάνουμε την Ελλάδα μας πάλι χρυσή.