Σύμφωνα με τον ισχυοντα νόμο, είναι υποχρεωτικό τα Δημοτικά συμβούλια να μαγνητοφωνουνται ή να βιντεοσκοπούνται και στη συνέχεια να γίνεται απομαγνητοφώνηση των κειμένων.
Στο δικό μας Δήμο, γίνεται μεν μαγνητοφώνηση, αλλά κατά τη σύνταξη των πρακτικών δεν γίνεται απομαγνητοφώνηση. Το πρακτικό που γράφεται κατά τη διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν περιέχει λεπτομέρειες , αλλά μόνο γενικές σημειώσεις.
Αποτέλεσμα αυτού είναι να υπάρχουν παράπονα σχετικά με το αν και τί διετύπωσε ως άποψη ο καθένας , τί ακριβώς αποφασίστηκε και τί όχι.
Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, ο κ. Δαμδημόπουλος, ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος, ζήτησε εγγράφως να συζητηθεί το αίτημα της ανάθεσης απομαγνητοφώνησης .Αυτό το έχουμε ζητήσει κι εμείς προφορικά στο παρελθόν.
Ο πρόεδρος του Δημ. Συμβουλίου απάντησε πως δεν μπορούμε να το κάνουμε τώρα γιατί δεν έχει περιληφθεί στον προϋπολογισμό ποσόν και θα το αντιμετωπίσουμε με το νέο προϋπολογισμό.
Το επιχείρημα αυτό δεν είναι πειστικό, δεδομένου ότι από την αρχή του χρόνου έχουν γίνει πάρα πολλές τροποποιήσεις προϋπολογισμού και έχουν εισαχθεί πολλοί νέοι κωδικοί.θα μπορούσε να εισαχθεί κι ένας για την απομαγνητοφώνηση.
Ζητάμε αποφάσεις Δημ. Συμβουλίου μετά από καιρό, που υπερβαίνει το μήνα κάποιες φορές και η απάντηση είναι πως δεν έχουν γραφεί.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα με την απόφαση για την πρόσκληση ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης που πήραμε πριν από δυο και πλέον μήνες και η οποία ακόμα δεν έχει γραφεί.Επανειλημμένα τη ζητήσαμε στο διάστημα αυτό. Δηλαδή τί; Πάρθηκε για στάχτη στα μάτια; Ή για εκφοβισμό και ποιού; Δεν καταλαβαίνουμε. και εν πάσει περιπτώσει, αφού είναι ειλημμένη, ας γραφεί για να προωθηθεί αρμοδίως.
να τί προβλέπει ο Νόμος για το θέμα αυτό.
Αρθρο 97
Πρακτικά συνεδρίασης
1. Στη συνεδρίαση του δημοτικού
συμβουλίου τηρούνται πρακτικά με ευθύνη του γραμματέα του δημοτικού συμβουλίου
και δημοτικού υπαλλήλου. Τα πρακτικά κα ταρτίζονται με τη βοήθεια
μαγνητοφωνικής συσκευής ή «βίντεο» ή με κάθε άλλο πρόσφορο ηλεκτρονικό μέσο. Ο
δημοτικός υπάλληλος κρατεί παράλληλα και πρόχειρα συνοπτικά πρακτικά.
2. Τα απομαγνητοφωνημένα ή
απομαγνητοσκοπημένα κείμενα μεταφέρονται σε φύλλα χαρτιού, τα οποία αριθ μεί
και μονογράφει ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλί ου. Στο τέλος του έτους, τα
πρακτικά αυτά βιβλιοδετού νται, με ευθύνη του προέδρου και του γραμματέα του
δημοτικού συμβουλίου. Αν σε κάποια συνεδρίαση δεν εί ναι δυνατή η χρήση
μαγνητοφωνικής συσκευής ή «βί ντεο», τηρούνται πρόχειρα πρακτικά, τα οποία
αντιγρά φονται σε φύλλα χαρτιού, που έχουν τη μονογραφή του προέδρου του
δημοτικού συμβουλίου. Τα φύλλα αυτά παίρνουν αρίθμηση που αποτελεί συνέχεια της
αριθμή σεως των απομαγνητοφωνημένων ή απομαγνητοσκοπημένων κειμένων και
βιβλιοδετούνται μαζί με τα κείμενα αυτά.
Η μη τήρηση των πρακτικών,
σύμφωνα με τα ανωτέρω, συνιστά πειθαρχικό αδίκημα για τον πρόεδρο και τον
γραμματέα του δημοτικού συμβουλίου.
3. Τα πρακτικά, για τα
οποία ορίζουν οι προηγούμενες παράγραφοι, υπογράφονται από όλα τα μέλη που μετέ
χουν στη συνεδρίαση.
Όταν ένας σύμβουλος
αρνείται να υπογράψει, η άρνη ση και η αιτία της αναφέρονται στα πρακτικά. Η μη
υπο γραφή των πρακτικών δεν επηρεάζει το κύρος της από φασης.
4. Τα πρακτικά κάθε συνεδρίασης παίρνουν
ιδιαίτερο αύξοντα αριθμό, με διακεκριμένη αρίθμηση κατ' έτος. Πρακτικό
συντάσσεται και όταν η συνεδρίαση ματαιώνε ται για οποιονδήποτε λόγο. Κάθε
απόφαση του συμβου λίου παίρνει ιδιαίτερο αριθμό και στην αρχή κάθε χρόνου
γίνεται νέα αρίθμηση και των αποφάσεων αυτών.
5. Οποιοσδήποτε δημοτικός σύμβουλος
ζητήσει μπο ρεί να λάβει αντίγραφα των πρακτικών ή να λάβει πλήρη γνώση αυτών
στην περίπτωση που είναι δυσχερής η έκ δοση αντιγράφων.
6. Τρεις (3) ημέρες μετά
τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου δημοσιεύεται πίνακας στον οποίο σημειώνο
νται τα θέματα που συζητήθηκαν, ο αριθμός των αποφά σεων και περίληψη του
περιεχομένου τους. Ο πίνακας αυτός αναρτάται στο δημοτικό κατάστημα, εκτός αν
άλ λες διατάξεις προβλέπουν ειδικό τρόπο για τη δημοσίευ ση των αποφάσεων του
δημοτικού συμβουλίου. Οι κανο νιστικού περιεχομένου αποφάσεις του δημοτικού συμ
βουλίου δημοσιεύονται ολόκληρες στο δημοτικό κατά στημα και οι ατομικές
διοικητικές πράξεις τουλάχιστον σε περίληψη. Για τις δημοσιεύσεις συντάσσεται
αποδει κτικό από δημοτικό υπάλληλο ή άλλο δημόσιο όργανο.
7. Όποιος έχει ειδικό
έννομο συμφέρον μπορεί να ζη τήσει, εγγράφως, κυρωμένα αντίγραφα συγκεκριμένων
πρακτικών και αποφάσεων ή να λάβει πλήρη γνώση αυ τών στην περίπτωση που είναι
δυσχερής η έκδοση αντι γράφων.
8. Με φροντίδα του προέδρου του δημοτικού
συμβου λίου μπορεί να καταχωρούνται στην ιστοσελίδα του Δή μου όλες οι
αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Η μη δημοσίευση των αποφάσεων στην
ιστοσελίδα δεν συνι στά λόγο ακυρότητας της απόφασης.
ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Άρθρο 8
Δημοσίευση Αποφάσεων Δημοτικού
Συμβουλίου
1.
Τρεις
(3) ημέρες μετά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με ευθύνη του αρμόδιου
υπαλλήλου σε συνεργασία με τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου δημοσιεύεται
πίνακας που περιλαμβάνει τα θέματα που συζητήθηκαν, τον αριθμό των αποφάσεων
και περίληψη του περιεχομένου τους. Οι δημοσιεύσεις γίνονται με τοιχοκόλληση σε
ειδικό πίνακα του δημοτικού καταστήματος, που είναι προορισμένος για αυτόν το
σκοπό. Για τις δημοσιεύσεις αυτές συντάσσεται αποδεικτικό ενώπιον δύο μαρτύρων.
Οι
κανονιστικού περιεχομένου αποφάσεις δημοσιεύονται ολόκληρες στο δημοτικό
κατάστημα, ενώ οι τοπικές κανονιστικές, που λαμβάνονται κατά τις διατάξεις του
άρθρου 79 ΚΔΚ δημοσιεύονται υποχρεωτικά, κατά το πλήρες κείμενό τους και
περίληψη αυτών, σε μία ημερήσια ή εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα. Οι αποφάσεις
αυτές παραμένουν συνεχώς εκτεθειμένες σε χώρο του δημοτικού καταστήματος, που
είναι προσιτός στο κοινό.
Οι
ατομικού περιεχομένου αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου δημοσιεύονται σε
περίληψη και κοινοποιούνται στον ενδιαφερόμενο.
Αν
από άλλες διατάξεις προβλέπεται ειδικός τρόπος δημοσίευσης των αποφάσεων του
δημοτικού συμβουλίου, ακολουθείται ο τρόπος αυτός.
2.
Με
φροντίδα του Προέδρου μπορεί να καταχωρούνται στην ιστοσελίδα του Δήμου όλες οι
αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Η μη δημοσίευσή τους στην ιστοσελίδα δε
συνιστά λόγο ακυρότητάς τους.
3.
Οι
αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου που αναφέρονται στα θέματα που προβλέπονται
στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 149 του Κ.Δ.Κ, αποστέλλονται υποχρεωτικά
μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών από τη συνεδρίαση στο Γενικό Γραμματέα της
Περιφέρειας, μαζί με αντίγραφο του αποδεικτικού δημοσίευσης και τα αναγκαία
έγγραφα στοιχεία για τη νόμιμη έκδοσή τους, προκειμένου να ελεγχθεί αρμοδίως η
νομιμότητά τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου