Ανοίγουν και πάλι φτερά τα υδροπλάνα
απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές και προσφέροντας εναλλακτικές τουριστικές διαδρομές.
Μόλις τον περασμένο Απρίλιο, με την ψήφιση του νόμου 4146, ξεπεράστηκαν οι «σκόπελοι» της γραφειοκρατίας, σχετικά με την αδειοδότηση και τη λειτουργία των υδατοδρομίων, που στο παρελθόν δεν επέτρεπαν να ανθίσει η συγκεκριμένη προσπάθεια. Πλέον, ύστερα από τη συμφωνία της αεροπορικής εταιρείας «K2 Smart Jets» και της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η δημιουργία κατάλληλων υποδομών (υδατοδρόμια) σε όλη τη χώρα, είναι στην τελική ευθεία.
Από την πλευρά της, η κυβέρνηση έχει επιδείξει την απαραίτητη πολιτική βούληση στηρίζοντας το νομοσχέδιο, καθώς η ανάπτυξη των υδατοδρομίων θα συμβάλλει στην ανάπτυξη και την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Αυτό τόνισε και ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ενώ παράλληλα δεσμεύτηκε να εξετάσει λεπτομερώς όλα τα αιτήματα που θα τεθούν στο τραπέζι.
Όπως αναφέρει το Έθνος, το κόστος δημιουργίας υποδομών και αδειοδότησης υδατοδρομίου ανέρχονται σε 80.000-100.000 ευρώ. Ένα καινούριο υδροπλάνο πωλείται περίπου 5 εκατ. ευρώ, ένα μεταχειρισμένο 1-1,5 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος εκμίσθωσης αγγίζει τα 13.500 ευρώ.
Τα πρώτα υδατοδρόμια και οι πρώτες πτήσεις
Οι πρώτες πτήσεις θα γίνουν στα νησιά του Ιονίου, αφού η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» ήδη έχει αναλάβει την κατασκευή τεσσάρων υδατοδρομίων σε Παξούς, Κέρκυρα, Οθωνούς και Ερεικούσα.
Παράλληλα, θα αρχίσουν και οι διαδικασίες επαναδειοδότησης των υδατοδρομίων που λειτουργούσαν έως το 2008 στα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου. Το επόμενο υδατοδρόμιο θα κατασκευαστεί στην Πάτρα, ενώ η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλες νησιωτικές περιοχές, όπως την Κρήτη, τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, τις Σποράδες και τον Αργοσαρωνικό. Όπως έγινε γνωστό, υδατοδρόμια θα αποκτήσουν ακόμη το Κατάκολο και η Κυλλήνη, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα πήρε άδεια και η Ζάκυνθος. Η άναδοχος εταιρεία, επεκτείνοντας σταδιακά και στην περιφέρεια το επενδυτικό της πρόγραμμα, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για το λιμάνι της Καβάλας, αλλά και για αυτό του Βόλου.
Την ίδια ώρα, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) βάζει πλώρη για τη δημιουργία του κεντρικού υδατοδομίου της Αττικής στην Ακτή Βασιλειάδη στον Πειραιά. Το συγκεκριμένο έργο δεν θα προχωρήσει με ανάθεση, αλλά με διαγωνισμό, καθώς αναμένεται μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον
Σε πρώτη φάση, οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται με μισθωμένα υδροπλάνα, ενώ στη συνέχεια από το 2015 θα αντικατασταθούν από ιδιοκτήτα της «K2 Smart Jets», η οποία ειδικεύεται στις πτήσεις VIP ήδη βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την κατασκευαστική εταιρεία «Viking Air».
Τα πλεονεκτήματα των υδροπλάνων
Τα οφέλη των υδροπλάνων θα είναι πολλά, καθώς μπορούν να προσθαλασσώνονται στο υπήνεμο (το προστατευμένο μέρος των νησιών), ανεξαρτήτως καιρού, γεγονός που θα τονώσει την τουριστική κίνηση στην Ελλάδα και κυρίως θα δώσει λύση στα προβλήματα των απομονωμένων νησιών.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα υδροπλάνα χρειάζονται μόλις 100 μέτρα από την προσθαλάσσωση για να ακινητοποιηθούν, ενώ δεν επηρεάζονται ακόμη και από κύμα 1,5 μέτρου. Θα αναπτύσσουν ταχύτητα 160 κόμβων/ώρα (250 χλμ/ώρα), θα μπορούν να μεταφέρουν 19 άτομα, η πτήση θα διαρκεί 15-45 λεπτά και τα εισιτήρια θα κοστίζουν 35-135 ευρώ, ανάλογα με τον προορισμό.
Με αυτόν τον τρόπο και με την ανάπτυξη αυτού του μέσου μεταφοράς, οι κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών θα έχουν τη δυνατότητα εύκολα, γρήγορα, και ανεξαρτήτως καιρού, να μεταβούν σε μεγαλύτερα νησιά ή αστικά κέντρα, και χρησιμοποιήσουν ιατρικές και άλλες υπηρεσίες. Φυσικά, η βιωσιμότητα θα κριθεί και από τα τέλη χρήσης των υδροπλάνων, τα οποία θα καθοριστούν με ΚΥΑ, καθώς και από το επιβατικό ενδιαφέρον.
«Ελληνικά Υδατοδρόμια»: Το επενδυτικό πρόγραμμα και οι στόχοι
Ο ρόλος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» είναι εξαιρετικά σημαντικός, καθώς με την τεχνογνωσία της βοηθά τους δήμους της χώρας να προχωρήσουν στην αδειοδότηση των υδατοδρομίων. Επόμενο βήμα είναι να διεξαχθούν διαγωνισμοί, ώστε να ανατεθεί η λειτουργία τους σε ιδιώτες επενδυτές η λειτουργία τους.
Η εταιρεία έχει ως στόχο τη δημιουργία 100 υδατοδρομίων έως την έναρξη της τουριστικής περιόδου του 2014 και άλλων τόσων για το 2015. Ειδικότερα, σχεδιάζει:
- Το Μητροπολιτικό υδατοδρόμιο στο Φαληρικό Δέλτα, δυνατότητας 60 θέσεων πρόσδεσης υδροπλάνων (επιβίβαση και αποβίβαση), υποστηρικτικές υποδομές και υπόστεγο συντήρησης.
- Εννέα κεντρικά υδατοδρόμια (hubs) δυνατότητας 10-15 θέσεων πρόσδεσης υδροπλάνων(επιβίβαση και αποβίβαση), υποστηρικτικές υποδομές και υπόστεγο συντήρησης: Βόρεια Ελλάδα, Βόλο, Κρήτη, Δωδεκάνησα, Πάτρα, Ν. Αιγαίο, Θεσσαλονίκη, Β. Αιγαίο, Ιόνιο.
- Ενενήντα περιφερειακά υδατοδρόμια δυνατότητας 1-5 θέσεων πρόσδεσης υδροπλάνων(επιβίβαση και αποβίβαση)
- Κεντρική μονάδα επισκευής, συντήρησης και φύλαξης υδροπλάνων.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της, το 2014 θα ξεκινήσει με 10+10 υδροπλάνα και θα πραγματοποιεί 1.500-1.700 πτήσεις την εβδομάδα, οι οποίες θα είναι επιβατικές, μεταφορικές, διασωστικές, ερευνητικές, περιηγητικές και πυροσβεστικές. Μάλιστα, τα υδροπλάνα τύπου Twin Otter Series 400 μπορούν να μετατραπούν και σε νοσοκομειακά με χωρητικότητα 4 φορείων, ώστε να εκτελούν αεροδιακομιδές ασθενών από απομονωμένες περιοχές.
Παράλληλα, η εταιρεία πραγματοποιεί εκστρατεία ενημέρωσης για τους δήμους της Ελλάδας. Στο πλαίσιο αυτό, πριν λίγες ημέρες, εκπρόσωποί της παρευρέθηκαν σε συνέδριο που διοργάνωσε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στη Σύρο, όπου ενημέρωσαν τους συνέδρους για τη μέχρι τώρα δραστηριότητα της «Ελληνικά Υδατοδρόμια».
newpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου