Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

Το κυκλοφοριακό.

Πληροφορηθήκαμε πως  έγινε πριν λίγες μέρες στο Ποσειδώνιο μια συνάντηση στην οποία μετείχαν Δημοτικοί Σύμβουλοι και μη από την παράταξη της πλειοψηφίας  και κάποιοι πολίτες και στην οποία συζητήθηκε το κυκλοφοριακό.
 Ρωτήσαμε γι 'αυτό τον αντιδήμαρχο κ. Φαρδέλο, ο οποίος μας επιβεβαίωσε την πληροφορία.Σε σχετική διαμαρτυρία μας για τη μη πρόσκληση και συμμετοχή της μειοψηφίας, απάντησε πως δεν ήταν επίσημη συγκέντρωση. Βέβαια αυτό ο καθένας αντιλαμβάνεται πως δεν στέκει. Μια ανεπίσημη συγκέντρωση και συζήτηση γίνεται σε πολύ κλειστό κύκλο και σε χώρο του Δήμου. Μας επιβεβαίωσε επίσης την πληροφορία πως εκεί έγινε αναφορά σε  κάποια έκθεση για το κυκλοφοριακό που είχε γίνει για λογαριασμό του Δήμου επί Δημαρχίας Γ. Θυμαρά και που δεν βρέθηκε στο αρχείο του Δήμου ενώ την είχε ο κ. Χαριτάτος ο οποίος και μετείχε στη συγκέντρωση και συζήτηση αυτή του Πωσειδωνίου και ο οποίος  την έδωσε για να βγάλουν αντίγραφο....
Σε συνέχεια της συζήτησής μας αυτής , ο αντιδήμαρχος  μας έδωσε και την παρακάτω  ανακοίνωση , την οποία και παραθέτουμε.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ
ΤΗΛ: (22983) 20010
ΦΑΞ: (22980) 73366


Σπέτσες 17 Αυγούστου 2011


                                                                            




Θέμα: δημόσια διαβούλευση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα


Το κυκλοφοριακό δεν πάει άλλο. Κάθε χρόνο χειροτερεύει. Αυτόν τον Αύγουστο παραγίνεται το κακό. Το κέντρο είναι ανυπόφορο και εχθρικό για τους πεζούς. Υπάρχουν ακόμα και ασυνείδητοι που κατεβάζουν το Ι.Χ. μέχρι και στις παραλίες.

Το πρόβλημα συμβαίνει στην περίοδο αιχμής. Δεν υπάρχει το χειμώνα, απο τον Νοέμβριο ως τον Ιούνιο. Δυο νούμερα δείχνουν τη διαφορά: το χειμώνα χρειαζόμαστε 500 κυβικά νερό την ημέρα, ενώ τον Αύγουστο 3.500 δηλαδή εφτά φορές παραπάνω. Ανάλογα πάει και η κυκλοφορία. Ο καθένας θέλει την άνεσή του αλλά ο χώρος δεν το επιτρέπει. Οι πιο πολλοί το κατανοούν και το δέχονται. Όμως μια μειοψηφία επιμένει να χαλά την ποιότητα ζωής της πλειοψηφίας.

Είναι σαφές ότι οι πιο πολλοί -- Σπετσιώτες και επισκέπτες -- θέλουμε να διατηρήσει το νησί τη φυσιογνωμία του. Να είναι φιλικό προς τις οικογένειες, τα παιδιά, τους πεζούς και τους ποδηλάτες. 

Τα ζητούμενα λοιπόν, για την περίοδο αιχμής, είναι τα εξής:

Πρώτο, να βελτιώσουμε τις ρυθμίσεις που αφορούν την κυκλοφορία για να μπει μια τάξη στον οικισμό και στο κέντρο, όσον αφορά τα τετράτροχα (Ι.Χ., γουρούνες και ηλεκτρικά), τα δίκυκλα, τα επαγγελματικά, τα τουριστικά και τα φορτηγά.

Δεύτερο, να λύσουμε το σοβαρό πρόβλημα που προκύπτει απο την αδυναμία των αρμοδίων κρατικών οργάνων να αστυνομεύουν την κυκλοφορία, πράγμα που ενθαρρύνει την ασυδοσία.

Τρίτο, να κάνουμε μια σωστή μελέτη του κυκλοφοριακού που να εγκριθεί απο την Αντιπεριφέρεια Νήσων -- απο την είσοδο-έξοδο ως τους χώρους στάθμευσης κι απο τον δακτύλιο ως τις εναλλακτικές οδούς -- ώστε να δώσουμε λύσεις πιο μακροπρόθεσμες.

Με βάση αυτά τα ζητούμενα, καλούμε σε δημόσια διαβούλευση τους φορείς, τους πολίτες και τους επισκέπτες, να κάνουν τις δικές τους γραπτές προτάσεις και παρατηρήσεις. Για αυτή τη διαβούλευση δεν χρειάζεται πολύς χρόνος, διότι ο καθένας ήδη τα ζει τα προβλήματα και έχει άποψη για τη λύση τους. Σάς παρακαλούμε λοιπόν να στείλετε τις προτάσεις και παρατηρήσεις σας ως και την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011, με όποιον τρόπο προτιμάτε:

με επιστολή ή με φαξ (22980-73366) ή με email (dspetson@hol.gr) στο Δήμο Σπετσών ή ακόμα και στις ιστοσελίδες του νησιού spetses.wordpress.com και tora-i-pote.blogspot.com.

Ο Αντιδήμαρχος


Φαρδέλλος Σπυρίδων
Ο εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος


Φριτζάλας Ηλίας


                                   


4 σχόλια:

  1. Για πληροφορίες σχετικά με τη μελέτη που έχει γίνει, τις προτάσεις, το ιστορικό, τις επισημάνσεις αλλά και όσα έχουν καταγραφεί, αλλά δεν έχουν αναδειχθεί δείτε κατ' αρχήν όσα αναφέρω http://spetses.wordpress.com/filoxenoumena/koryzis/
    Η μελέτη υπάρχει στα αρχεία του Δήμου και οι προτάσεις τις παραμένουν επίκαιρες 10 χρόνια μετά.
    Δ. Κορυζής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κυκλοφοριακό
    Κάλιο αργά παρά πότε, λέει η σοφή παροιμία του λαού.
    Αν πάρουμε τώρα τις σοφές αποφάσεις και μας δώσει ο Θεός φώτιση ίσως του χρόνου να έχουμε καταφέρνει να λύσουμε το πρόβλημα που ταλανίζει το νησί μας ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.

    Αλλά προτού πάρουμε αποφάσεις μάλλον θα πρέπει να κοιτάξουμε την παιδεία που έχουμε στο θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής.
    · Ξεκινάμε το μηχανάκι μας και μπαίνουμε στο ρεύμα της κυκλοφορίας χωρίς να ρίξουμε μια μάτια στο υποτιθέμενο καθρεφτάκι μας ;
    · Μιλάμε στο κινητό, ή στέλνουμε μηνύματα ;
    · Βγαίνουμε από τα STOP χωρίς να δώσουμε καμία σημασία στην υποχρεωτική πινακίδα ;
    · Κορνάρουμε σε κάθε τυφλή στροφή και νοιώθουμε οτι ο άλλος είναι υποχρεωμένος να σταματήσει επειδή και καλά εμείς κορνάραμε ;
    · Ανάβουμε φλας (συμβαίνει και αυτό καμιά φορά) και απαιτούμε από όλα τα αλλά διερχόμενα οχήματα να σταματήσουν επειδή ανάψαμε φλας ;
    · Κυκλοφορούμε με το φραπέ στο ένα χέρι ξέγνοιαστοι, σταματώντας στη μέση του δρόμου να χαιρετίσουμε την Νίτσα, την Πίτσα και την Κίτσα που έχουμε 12 ολόκληρες ώρες να τις δούμε και κάνοντας πηγαδάκι καβάλα, αδιαφορώντας για το αν παρεμποδίζουμε τους άλλους ;
    · Σταματάμε μήπως ακριβώς έξω από το σημείο που θα αγοράσουμε την εφημερίδα μας ; Έλα μωρέ ένα λεπτό θα κάνω. Το ίδιο σκέφτεται και αυτός που διπλοπάρκαρε δίπλα μας. και λέμε. Κοίτα ο μαλάκας που πάρκαρε και μ'έκλεισε.

    Η απάντηση είναι ΝΑΙ. Τα κάνουμε όλα αυτά και πολλά περισσότερα.

    Επομένως το πρώτο που πρέπει να κοιτάξουμε είναι ο τρόπος που κινούμαστε. Πόσο σεβόμαστε τον άλλον ;
    Και η ερώτηση είναι πως θα το καταφέρουμε αυτό ;
    Μπορείς να πείσεις αυτόν πού αισθάνεται ότι είναι ο Loris Capirossi (και λίγο πολύ όλοι έτσι αισθανόμαστε) ότι μάλλον πρέπει να προσέξει λίγο περισσότερο ; Νομίζω πώς όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. (συνεχεια του προηγούμενου)

    Αισθάνομαι ότι λύση βρίσκεται στην αστυνόμευση.
    Αλλά εδώ έρχεται το μεγάλο ΑΛΛΑ. Πέρυσι η αστυνομία έγραφε αράδα για κράνη και στο δίπλα στενό γινόταν χαμός. Τόσο δύσκολο είναι να σταθεί ένα όργανο σε καίρια σημεία του νησιού ; Μόνο μια βάρδια σε τρία σημεία χρειάζεται ρε παιδιά από τις 9:30 μέχρι τις 2 το μεσημέρι. Και κατά καιρούς 2ώρες βάρδιες σε μερικά στοπ. Και όχι παρακαλώ σύσταση. Γράψιμο χωρίς δεύτερη κουβέντα. Μέσα σε μισή ώρα θα έχει αδειάσει π.χ. ο δρόμος Σταμπόλη - Τσαπάρα.
    Ποτέ δεν έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο (γιατί περί φαινομένου πρόκειται στο νησί μας) να γράψει αστυνομικός για κινητό ή φραπέ ή για παράβαση STOP.
    Το ξέρω ότι όλα αυτά ακούγονται πολύ σκληρά αλλά τελικά μήπως είναι ο μόνος τρόπος να βάλουμε μυαλό ;

    · Και φεύγοντας από το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής προχωρώ στο θέμα το ποιός έχει το δικαίωμα να κυκλοφορήσει στο νησί και με τι είδος οχήματος. Τελικά ας μας πει ο δήμος, μπορεί ο μόνιμος κάτοικος του νησιού να βάλει μέσα το αυτοκίνητό του, φυσικά παρκάροντάς το κάπου που δεν εμποδίζει, ή μπορεί να το βάλει και ο καθένας που έχει σπίτι και έρχεται δύο φορές το χρόνο για 15 μέρες ; Αν μπορούν και οι δυο να έχουν τα οχήματά τους μέσα τότε μην πολεμάτε να λύσετε το κυκλοφορικό. Αν πάλι όχι τότε η αστυνομία θα πρέπει να κάνει έλεγχο απέναντι στη Κόστα. Αυτός όμως που θα έχει άδεια εισόδου να είναι πραγματικά μόνιμος κάτοικος και όχι ο "κάποιος" που έχει καταφέρει να πάρει την πολυπόθητη άδεια δεν ξέρω με ποιόν τρόπο. "δεν λέω αυτά που ακούγονται, γιατί δεν θέλω να τα πιστέψω"

    Προχθές, στο ηλεκτρικό αυτοκινητάκι η κύρια δίπλα στον οδηγό σύζυγό της , από πίσω η φιλιππινέζα αγκαλιά το σκυλάκι, ανενόχλητοι κάνανε το ψώνια τους. Εφημερίδες, αντηλιακό, αναψυκτικά, και μετά συνέχισαν μακαρίως για το μπάνιο τους. Ένας δεν βρέθηκε να τους κάνει μια σύσταση. Πραγματοποίησαν τρείς στάσεις σε ώρα αιχμής (και είχαν και ύφος).

    Πέστε μου αν πιστεύετε ότι το πρόβλημα μπορεί λυθεί χωρίς αστυνόμευση ;

    · Για γουρούνες είχε μιλήσει η προηγούμενη δημοτική αρχή, αλλά τελικά τι να σου κάνουν τα ζωντανά η φύση τους, τούς οδήγησε να πολλαπλασιαστούν. Η απαγόρευση των υπαρχουσών ίσως να δημιουργήσει προβλήματα σε κατόχους (αδυναμία αγοράς νέου δικύκλου - αδυναμία οδήγησης δικύκλου) αλλά είναι εύκολη η πραγματοποίηση τής απαγόρευσης στην κυκλοφορία νέων.

    · Δεν θα αναφερθώ σε νεανικές κόντρες του δρόμου, εκεί δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Το νεαρό της ηλικίας μάλλον τους απαλλάσσει, όχι όμως και η ανύπαρκτη αγωγή από τους γονείς τους.

    Συνοψίζοντας.
    Αστυνόμευση στα παρκαρίσματα, σε γουρούνες, ηλεκτρικά, φραπέδες, τηλέφωνα, STOP, και η είσοδος μονό των αυτοκινήτων που επιτρέπεται πραγματικά να είναι μέσα στο νησί. Θα εκπλαγούμε πόσο άνετη θα γίνει η κυκλοφορία.

    Έτσι θα μπορέσουν με ευκολία να κινηθούν όλα τα επαγγελματικά τα οποία πραγματικά χρειάζονται.

    Προτείνοντας ακόμη μια ιδέα είναι, η έκδοση από τον δήμο ενός Α4 και στις δύο όψεις γραμμένου με διαφορά κατατοπιστικά για τον επισκέπτη. Αναρτημένα σε μερικά πολυσύχναστα μέρη του νησιού. "Καλώς ήρθατε στο νησί μας μπλα μπλα μπλα, αξιοθέατα.. να επισπευτείτε... παραλίες... μουσεία... μπλα μπλα μπλα. Και σε κάποιο σημείο "παρακαλούμε για να σας μείνουν οι διακοπές σας αξέχαστες προσέξτε δύο τρία πράγματα. Όταν νοικιάσετε μηχανάκι ή ποδήλατο προσέξτε αυτό και εκείνο. Στις παραλίες το άλλο ... καθαριότητα ... φωτιές. "
    Ο τουρίστας θα το εκτιμήσει και θα σεβαστεί την οργάνωση που θα δει, την οποία δεν βλέπει σήμερα.

    Ας κόψουμε λοιπόν 5 από τα 70 χιλιάρικα που θα δώσουμε φέτος για τα βεγγαλικά και ας ετοιμαστούμε για του χρόνου. Γιατί αυτή τη στιγμή είμαστε σαν την κότα που τρέχει με τ'αυγό στον κώλο ψάχνοντας να βρει φωλιά να το γεννήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. το προβλημα για το κυκλοφοριακο δεν ειναι στις γουρουνες και στα μηχανακια.το προβλημα ειναι καθαρα το θεμα με τα αυτοκινητα.μην καθεστε και σπατε τα κεφαλια σας με τα μηχανακια.υπαρχουν και ανθρωποι οι οποιοι μενουν μακρια απο τη πολη και ειναι αναγκασμενοι να πληρωνουν οτι κατεβει στον καθε "επαγγελματια" καθε ειδους για να τον μεταφερει στο σπιτι του η για να κανει τα ψωνια του η να κανει το μπανιο του η τη βολτα του.το προβλημα ειναι τα αυτοκινητα τα οποια με κανενα τροπο δεν πρεπει να μπαινουν μεσα στη νταπια.πρεπει με καποιο τροπο να αλλαξει το μερος που αραζει το ferry,να δωθει μια αδεια για βενζιναδικο εξω απο τη νταπια και να δημιουργηθουν 2 νεα parking εξω απο τη νταπια αποκλειστικα για τα μηχανακια και γουρουνες μονο.τα αυτοκινητα δεν εχουν καμια θεση στις σπετσες.αλλα μονο τα αυτοκινητα.οχι τα μηχανακια και οι γουρουνες.ειναι που ειναι ολα ακριβα στις σπετσες,δεν υπαρχει λογος να εχουμε στο κεφαλι μας και με ποιο τροπο θα παμε στο σπιτι μας χωρις να πληρωσουμε ενα ολοκληρο μεισθο για μεταφορικα.εξαλλου τα δωσαμε τοσα χρονια που ερχομαστε στις σπετσες και μαλιστα με το παραπανω.αυτο δεν σημαινει με τιποτα οτι δεν ποναμε τις σπετσες που επι 37 ολοκληρα χρονια ερχομαστε και περναμε τα καλοκαιρια μας.το πιστευω πραγματικα οτι το μονο προβλημα για το κυκλοφοριακο στις σπετσες ειναι το αυτοκινητο και μονο
    ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή