Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Συνέντευξη του Αντιδημάρχου Σπετσών για τη δημόσια διαβούλευση στο κυκλοφοριακό

4 σχόλια:

  1. """Ο κ. Φαρδέλος δήλωσε ιδιαίτερα ευχαριστημένος από την ανταπόκριση των πολιτών «Είναι ευχάριστο. Υπάρχει αντίδραση και αυτό δείχνει μια ωριμότητα της κοινωνίας»."""
    Υπάρχει φυσικά αυτή η ωριμότητα της κοινωνίας γιατί ακριβώς δεν βρίκουμε την απαραίτητη ωριμότητα από μέρους του δήμου.

    """«Είναι αλήθεια ότι φέτος κινηθήκαμε πιο χαλαρά από ότι έπρεπε»"""
    Δεν σας ψηφίσαμε για να κινήστε χαλαρά, αλλά δυναμικά και με σύνεση. Η θέση που βρίσκεστε δεν είναι θέση δοκιμών (κινούμαστε χαλαρά και βλέπουμε τι θα γίνει) αλλά θέση αποφασιστική διακονίας προς τον πολίτη.

    """Η απάντηση ήταν προβλέψιμη: Μεγάλος αριθμός Ι.Χ., αλόγιστη χρήση του Ι.Χ. στο «μπες – βγες»"""
    Τελικά ποιοί έχουν δικαίωμα να βγάζουν άδεια εισόδου στο νησί ; Οι μόνιμοι κάτοικοι ή και όποιος έχει αγοράσει ένα σπίτι και έρχεται για 15 μέρες τον χρόνο και ΑΠΑΙΤΕΙ να δοθεί άδεια ; Πάρτε άδειες να έχετε λοιπόν...

    """«Η προηγούμενη δημοτική αρχή ανέλαβε την ευθύνη να καταργήσει τη Δημοτική Αστυνομία για λόγους κόστους» μας είπε. «Αυτό κόστισε σοβαρά στα ζητήματα αστυνόμευσης της πόλης."""
    Όσο και αν σας φαίνετε παράξενο με δύο αστυνομικά όργανα και μόνο κατά τις πρωινές-έως-μεσημεριανές ώρες θα λύσετε το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρισης στο κέντρο. Αρκεί να πέφτουν και οι κατάληλες κλήσεις και όχι μόνο συστάσεις.

    """Μια άλλη ενδιαφέρουσα πρόταση που ανέφερε στη συνέντευξή μας ο κ. Φαρδέλος είναι η απαγόρευση κυκλφορίας στις λεγόμενες «γουρούνες»."""
    Υπάρχουν και άτομα που δεν μπορούν να οδηγήσουν δίκυκλο ή και άτομα χωρίς την οικονομική δυνατότητα να πουλήσουν την γουρούνα που έχουν για να αγοράσουν δίκυκλο. Αλλά σοφή θα ήταν η μη έκδοση αδειών από εδώ και πέρα για γουρούνες και τετράτροχα.

    """σοβαρή σκέψη για τη δημιουργία 2 μικρών πάρκινγκ στα άκρα της πόλης."""
    Καλάαααα...
    Επιληφθήτε πρώτα σοβαρότερα προβλήματα. βλέπε ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ - ΝΕΡΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχετικά με τα τετράτροχα (γουρούνες) θέλω να καταθέσω κάποιες εμπειρίες από τα τελευταία χρόνια που διαμένω στο νησί, έστω μόνο Χριστούγεννα, Πάσχα, Καλοκαίρι και λοιπές επίσημες αργίες .

    ΚΑΝΕΙΣ δεν έχει δικαίωμα να επιβάλει σε κανένα αν θέλει να κυκλοφορήσει στο νησί να υποχρεώνεται να θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του ή ακόμα χειρότερα τη ζωή μικρών παιδιών.

    Η πιθανή απαγόρευση της χρήσης τετράτροχων ή ακόμα και ο περιορισμός στα κυβικά ενέχουν σοβαρότατους κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Αναλυτικότερα είναι δεδομένο ότι τετράτροχα με μικρό κυβισμό διαθέτουν και μικρά μεταξόνια με αποτέλεσμα το ατύχημα να είναι πολύ πιθανό. Για τα δε δίτροχα οι στατιστικές είναι σαφείς για τους κινδύνους. Επίσης είναι παραλογισμός να επιτρέπεται η χρήση δίτροχων 600cc και να απαγορεύεται η χρήση τετράτροχων 400cc αφού έχουν ακριβώς την ίδια μηχανή (άρα ίδιο θόρυβο, εκλύσεις στην ατμόσφαιρα, κλπ)

    Είναι συνταγματικό αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός να προασπίζει τη ζωή του καθώς και των οικείων του. Οιαδήποτε απαγόρευση ή περιορισμός αποτελεί πράξη ρατσισμού καθ’ ότι δεν παρέχει σε όλους τα ίδια δικαιώματα.

    Προσωπικά δε θα επιτρέψω σε κανένα να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του παιδιού μου, με το να μου επιβάλει να το ανεβάσω σε μηχανάκι, για να «νοιώθει καλύτερα». Αν νομίζεται ότι θα πρέπει να ισχύσει κάποια απαγόρευση ή περιορισμός να ισχύει για όλα τα μηχανοκίνητα ανεξαιρέτως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΣΠΕΤΣΩΝ
    Θεωρώ ότι το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο και η λύση του πολύ δύσκολη.
    Το γιατί είναι πολύ μεγάλο δε χρειάζεται αιτιολόγηση, το νιώθουν από την πρώτη μέρα όσοι έρχονται στο νησί από την Αθήνα, τον Πειραιά, τη Θεσ/κη και λοιπούς «παραδείσους», ελπίζοντας να ζήσουν λίγο διαφορετικά.
    Το γιατί είναι πολύ δύσκολη η λύση του το αιτιολογώ επιγραμματικά ως εξής:
    α. Είναι χρόνιο, δεν αντιμετωπίστηκε πριν γιγαντωθεί.
    β. Απαιτείται μελέτη από ειδικούς επιστήμονες (οικονομολόγοι, συγκοινωνιολόγοι κ.λ.π.)
    γ. Θίγονται συμφέροντα κάποιων επαγγελματιών.
    δ. Χρειάζεται να αλλάξει η νοοτροπία και ο τρόπος σκέψης πολλών κατοίκων και επισκεπτών του νησιού.
    ε. Είναι απαραίτητη η οικονομική συμμετοχή και η συνεργασία φορέων (Δήμος, αστυνομία,…)
    Λόγω των παραπάνω, αλλά και επειδή δεν κατοικώ στο νησί περισσότερο από δυο μήνες συνολικά κάθε χρόνο, το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να προτείνω κάποια μέτρα με στόχο τον προβληματισμό και τη συζήτηση.
    Πιστεύω ακράδαντα ότι τίποτα δεν πετυχαίνει αν δεν έχει την αποδοχή ή έστω την ανοχή του μεγαλύτερου μέρους της κοινωνίας. Δεν νομίζω ότι το «αστυνομικό κράτος» και ο «βούρδουλας» αποτελούν λύσεις με διάρκεια. Η σωστή λύση του προβλήματος δεν είναι αυτή που θα επιβληθεί από πάνω προς τα κάτω αλλά αυτή που επιλέγουν και υποστηρίζουν οι ενημερωμένοι και μη υποκινούμενοι από μικροσυμφέροντα, κάτοικοι του νησιού. Αν οι πολίτες αισθάνονται ότι ο νόμος είναι δίκαιος και ίδιος για όλους, τον εφαρμόζουν.

    Α. Δημοτική συγκοινωνία
    Από πρώην ταβέρνα Αλώνι μέχρι τις σχολές με παρακάμψεις προς Αγ. Πάντες και ταβέρνα Λάζαρος. Επίσης από λιμάνι μέχρι Πιτυούσα.
    Το εισιτήριο, αν υπάρχει, πρέπει να είναι ιδιαίτερα χαμηλό για τους δημότες Σπετσών και λογικό για τους υπόλοιπους.

    Β. Ποδήλατα
    Όσοι έχουν επισκεφθεί κάποιες ευρωπαϊκές πόλεις π.χ. Άμστερνταμ αλλά και ελληνικές όπως Τρίκαλα, Μεσολόγγι κ.λ.π. δεν μπορεί να μην αισθάνονται έκπληξη και θλίψη από τον πολύ μικρό αριθμό ποδηλάτων που κυκλοφορούν στο νησί μας. Ο τόπος που θα έπρεπε να είναι ο παράδεισος του ποδηλάτη έχει κατακυριευτεί από μηχανοκίνητα μέσα. Έχω αλλάξει επτά μοτοσικλέτες, έχω κάνει πάνω από 500.000 Km με αυτές αλλά στις Σπέτσες, το καλοκαίρι, κυκλοφορώ αποκλειστικά με ποδήλατο και με τα πόδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι πρέπει να γίνει στον τομέα αυτόν; Κυρίως (εδώ είναι τα δύσκολα) να αλλάξει η νοοτροπία του Σπετσιώτη πρώτα και του επισκέπτη στη συνέχεια.
    Για να γίνει αυτό πρέπει οπωσδήποτε να δημιουργηθεί ένας φορέας (π.χ. Ποδηλατικός Όμιλος Σπετσών) που θα αναλάβει συγκεκριμένες δράσεις με στόχο την προβολή του ποδήλατου σαν μέσο μεταφοράς, άθλησης και ψυχαγωγίας αλλά και τη σημασία του στην οικολογία, την τοπική οικονομία και τον τουρισμό.
    Πιο σημαντική απ’ όλες τις πρωτοβουλίες του φορέα αυτού θεωρώ τη συνεργασία του με το Γυμνάσιο και το Λύκειο Σπετσών μια που εκεί είναι οι συνειδήσεις που θέλουμε να διαμορφώσουμε. Θα μπορούσε ο φορέας, σε συνεργασία με τους καθηγητές, να στηρίξει προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, να κάνει προβολές ταινιών, να δημιουργηθούν ομάδες bmx και mountain bike(μέχρι και πίστα υπάρχει).
    Φυσικά πρέπει και οι γονείς να συνειδητοποιήσουν ότι το μέλλον του παιδιού τους θα είναι πιο σίγουρο στη σέλα ενός ποδήλατου παρά στη σέλα μιας μηχανής και να βοηθήσουν προς την κατεύθυνση αυτή. Σε άλλες επαρχιακές πόλεις της Ελλάδας πολλοί, μεγάλης ηλικίας, άνθρωποι κάνουν τα ψώνια τους χρησιμοποιώντας τα ποδήλατα με τρεις ρόδες και μεγάλο καλάθι πίσω.
    Τέλος υπάρχουν και τα ηλεκτρικά ποδήλατα (με μοτέρ για τις δύσκολες διαδρομές) που θα μπορούσε ίσως ο Δήμος να αγοράσει πιλοτικά για το προσωπικό του ή να τα παρέχει, σε χαμηλότερες από τις κανονικές τιμές, στους δημότες του.

    Γ. Μοτοσικλέτες
    Όσοι κυκλοφορούν με μοτοσικλέτα θα έπρεπε να έχουν και τον κατάλληλο εξοπλισμό. Όμως, αν δεν το καταλαβαίνουν και πιστεύουν ότι το κράνος είναι μόνο για το ταξίδι, δεν χρειάζεται να προσθέσω κάτι.
    Τη φοβερή ενόχληση που προκαλούν οι μοτοσικλέτες την βιώνεις όταν το σπίτι σου είναι σε δρόμο συνεχούς κυκλοφορίας (π.χ. μεταξύ μουσείου και Ανάληψης) και τη συνειδητοποιείς όταν καθίσεις βραδάκι στο Μπάτη όπου η έλλειψη των εξατμίσεων δημιουργεί συνθήκες απέραντης γαλήνης.
    Σίγουρα ο δακτύλιος πρέπει να επεκταθεί και οι γουρούνες να χρησιμοποιούνται μόνο εκτός οικισμού. Επίσης πρέπει με τα κατάλληλα όργανα που υπάρχουν (ηχόμετρο, ταχύμετρο,…) να γίνονται συνεχείς έλεγχοι για το θόρυβο, την ταχύτητα αλλά και την εκπομπή καυσαερίων.
    Όλοι μας ξέρουμε κάποια στενά στον οικισμό που δεν χωράνε ταυτόχρονα ένας πεζός και ένα παπί! Στα στενά αυτά είναι προφανές τι πρέπει να θεσμοθετηθεί…

    Δ. Αυτοκίνητα
    Τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο και το Πάσχα δεν πρέπει να κυκλοφορούν Ι.Χ. εντός και εκτός οικισμού. Άτομα με ειδικές ανάγκες , το νοσοκομειακό όχημα και τα ταξί εξαιρούνται.
    Τα φορτηγά, βυτιοφόρα και λοιπά επαγγελματικά οχήματα να κυκλοφορούν μόνο ορισμένες ώρες.
    Τα ξενοδοχεία και οι πανσιόν να μη χρησιμοποιούν αυτοκίνητα.
    Ούτε η αστυνομία και το λιμενικό χρειάζεται να περιπολούν με τα τζιπ (εννοώ την τακτική περιπολία στον παραλιακό δρόμο) ούτε οι καλόγριες να κατεβαίνουν με το αυτοκίνητο στο κέντρο. Οι αρχές πρέπει, πρώτες αυτές, να δώσουν το καλό παράδειγμα.
    Θα μπορούσε να επεκταθεί η διαδρομή του λεωφορείου από το Βρέλλο στη Ζωγεριά
    αφού πρώτα φτιαχτεί ο δρόμος.
    Ε. Νόμοι
    Τέλος, πρέπει οι νόμοι να εφαρμόζονται! Εδώ χρειάζεται συζήτηση και συμφωνία μεταξύ όλων των φορέων. Προσωπικά πιστεύω ότι επειδή οι Σπέτσες δεν είναι Κρήτη ούτε Μυτιλήνη ο Κ.Ο.Κ. πρέπει, άτυπα, να προσαρμοσθεί στα δεδομένα του συγκεκριμένου νησιού. Aν π.χ. οι οδηγοί μοτοσικλέτας δεν θέλουν να φορούν κράνος αλλά οι εξατμίσεις, το όριο ταχύτητας και η τήρηση του δακτυλίου εφαρμόζονται υποχρεωτικά αλλιώς πέφτει .

    Θεοδόσης Τζανάκος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή