Α. ΓΕΝΙΚΑ
ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ του ακτοπλοϊκού χάρτη της Χώρας. Γραμμές Κορμού και ακτινωτές Γραμμές.
Δημιουργία ενός φορέα επίβλεψης της συγκοινωνίας των Νησιών.
Επανεξέταση του τρόπου χρηματοδότησης των Γραμμών Δημοσίου
Συμφέροντος από κοινό ταμείο Συγκοινωνιών της χώρας.
Θεσμοθέτηση του Ελάχιστου μεταφορικού έργου ανά Νησί.
ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ του μεταφορικού έργου της
φέρουσας Ικανότητας ανά Νησί χειμώνα Καλοκαίρι.
Ένταξη χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ της απόκτησης πλοίων ( ΕΣΠΑ
άξονας προτεραιότητας Υποδομές και Υπηρεσίες Προσπελασιμότητας Κωδικός Επίγειες
Θαλάσσιες Οδοί (Περιφερειακές και τοπικές ) και Επίγειες Θαλάσσιες Οδοί (ΤΕΝ
-Τ)
Β. ΕΙΔΙΚΑ
1.
Επανασχεδιασμός
των Ακτοπλοϊκών Γραμμών. Έμφαση στη Φέρουσα ικανότητα ανά νησί σε μεταφορά Ανθρώπων Πραγμάτων και δεδομένων.
2.
Επανεξέταση
της Χρησιμότητας του ΣΑΣ.
3. Δημοτικά
Λιμενικά Ταμεία
Να κλείσει επιτέλους το
θέμα με τα δημοτικά λιμενικά ταμεία. Να μην συνεχίζεται η υπονόμευση και να
υπάρξει μια οριστική αποδοχή από το Υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό σώμα,
των θέσεων του Υπουργείου Εσωτερικών.
Το Ιόνιο στις νησιωτικές περιοχές
Από το τίτλο της Γενικής
Γραμματείας Νησιωτικής Πολιτικής και Αιγαίου, να μπει και «Ιονίου». Στις
νησιωτικές πολιτικές, να μπει το Ιόνιο, Ο Αργοσαρωνικός, η Θάσος Σαμοθράκη και οι Σποράδες ….
Το
ερευνητικό ινστιτούτο νησιωτικής πολιτικής
Το ερευνητικό ινστιτούτο
νησιωτικής πολιτικής, να έχει τα χαρακτηριστικά μιας μόνιμης και διαρκούς
τριμερούς επιτροπής από το Υπουργεία Ναυτιλίας, Εσωτερικών και ΚΕΔΕ.
Δημιουργία Γραμματείας Μικρονησιωτικών Υποδομών
Β. ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ü
Έχοντας
βιώσει τη λειτουργία του Καλλικράτη κοντά δύο χρόνια και τα κενά που άφησε,
κυρίως για μια ολοκληρωμένη και βαθιά
διαρθρωτική αλλαγή στο κεντρικό διοικητικό σύστημα της χώρας, με ένα ταυτόχρονο
σχέδιο αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού,
ü
Τις
υπάρχουσες αρμοδιότητες αλλά και τις νέες που υποτίθεται ότι έρχονται από
1/1/2013 για τους Νησιωτικούς Δήμους,
ü
Την
ανάγκη να προσαρμόσουμε το θεσμικό αυτοδιοικητικό πλαίσιο στις ανάγκες μιας
αειφορικής τοπικής ανάπτυξης, στα πλαίσια ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου για
την χώρα,
ü
Την
ανάγκη η αυτοδιοίκηση να αποτελέσει ομπρέλα κοινωνικής συνοχής, προστασίας και
αλληλεγγύης,
ü
Την
ανάγκη να λειτουργήσει η αυτοδιοίκηση ως παράγοντας ανάταξης της χαμένης
εμπιστοσύνης των πολιτών προς την πολιτική και τους δημοκρατικούς θεσμούς,
Είναι απολύτως αναγκαία η ανάληψη μιας σοβαρής και εθνικής πολιτικής
νομοθετικής πρωτοβουλίας
Στα πλαίσια αυτά:
1)
Να
κατοχυρώσουμε αναπτυξιακά κίνητρα με βάση το βαθμό μειονεκτικότητας, στη βασική αρχή που
φαίνεται ότι υιοθετεί και το Υπουργείο «αποτελεί
παραβίαση της αρχής της ισότητας όταν αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο όσοι
δεν είναι ίσοι»
Ενδεικτική πρόταση
Βαθμός
μειονεκτικότητας
Α.
Σε αυτή την κατηγορία υπάγονται όλες οι μειονεκτικές (νησιωτικές και
ορεινές ) περιοχές.
Β. Στην κατηγορία αυτή υπάγονται, από
την κατηγορία Α, όσες νησιωτικές
περιοχές (νησιωτικοί Δήμοι και νησιωτικές δημοτικές ενότητες) έχουν πληθυσμό μικρότερο των 3.000 κατοίκων.
Γ. Στην κατηγορία αυτή υπάγονται, από
την κατηγορία Β, όσες νησιωτικές περιοχές (νησιωτικοί Δήμοι και νησιωτικές
δημοτικές ενότητες) , απέχουν από την
Ηπειρωτική Ελλάδα ή το διοικητικό τους κέντρο, πάνω από 15 ναυτικά μίλια.
2) Η Αυτοδιοίκηση να πάρει τις αναγκαίες
πολιτικές πρωτοβουλίες για την κατοχύρωση και υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης
νησιωτικής πολιτικής.
3) Η ανάγκη νομοθετικής πρωτοβουλίας,
προκειμένου να συνταχθεί ένα ειδικό
ΠΛΑΙΣΙΟ για τα μικρά νησιά. Στα πλαίσια αυτά κάθε νησί θα
συντάξει και θα ενσωματώσει το δικό του ΣΧΕΔΙΟ, παράλληλα με ένα επιχειρησιακό
πρόγραμμα αειφορικής ανάπτυξης.
- να υπογράφεται μία προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου (που δεν έχει επάρκεια) με τον Δήμο που θα χρησιμοποιήσει τις τεχνικές του υπηρεσίες και να ισχύει ολόκληρη τη Δημοτική περίοδο για κάθε έργο ή μελέτη ξεχωριστή. Όπως γινόταν παλιά με τις ΤΥΔΚ και ισχύει πλέον μόνο για το Νότιο Αιγαίο. (Παράδειγμα είναι ότι εμείς για να τρέξουμε ένα έργο πρέπει να πάρουμε απόφαση ΔΣ για προγραμματική, αντίστοιχα να πάρει και το ΔΣ της Κέρκυρας, οι αποφάσεις να πάνε στην Αποκεντρωμένη, μετά να υπογραφεί η προγραμματική από τους 2 Δημάρχους, να σταλεί ξανά στην Αποκεντρωμένη για έγκριση στην Πάτρα και μετά την πάροδο κάποιων μηνών να είμαστε σε θέση να τρέξουμε ένα πρόγραμμα που πιθανόν νάχει κλείσει).
Το σημαντικότερο, ίσως, πρόβλημα που
αντιμετωπίζουμε είναι η μη εφαρμογή της
νομοθεσίας για τον καθορισμό και την τήρηση του προγράμματος δρομολογίων των
ακτοπλοϊκών πλοίων και η πλημμελής ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας.
Έχει
παρατηρηθεί τα τοπικά –κυρίως- επιβατηγά πλοία που συνδέουν τα νησιά μας με τον
ηπειρωτικό χώρο να μην γνωστοποιούν το ετήσιο πρόγραμμα δρομολογίων, αλλά να αλλάζουν
συχνά τις ώρες αναχώρησης και άφιξης, χωρίς να γνωρίζουμε αν τηρούνται οι διατάξεις και οι προϋποθέσεις των διατάξεων
του ΥΘΥΝΑΛ, σύμφωνα με τις οποίες οι πλοιοκτήτριες εταιρείες
υποχρεούνται τον Οκτώβριο του προηγούμενου χρόνου να υποβάλουν στο Υπουργείο το
πρόγραμμα δρομολογίων τους για την περίοδο από 01/04 του επόμενου έτους έως
31/03 του μεθεπόμενου χρόνου. Επιπλέον, σύμφωνα με τα παραπάνω, μπορούν μεν να
ζητήσουν περιορισμένες αλλαγές των δρομολογίων, μόνο για σοβαρούς λόγους, αλλά
με την υποχρέωση να δημοσιοποιήσουν την αλλαγή αυτή με κάθε δυνατό μέσο.
Επιπρόσθετα, δεν έχει το δικαίωμα πλοίο ανταγωνιστικής πλοιοκτήτριας εταιρείας
να αποπλεύσει με διαφορά μικρότερης της μισής ώρας από το επόμενο. Τέλος, τόσο
σε ό, τι αφορά στην αλλαγή, όσο και στην ακύρωση δρομολογίων αυτές συμβαίνουν
χωρίς την απαραίτητη έγκαιρη ενημέρωση του επιβατικού κοινού.
Επιπλέον,
πρόσφατα ενημερωθήκαμε από τις εταιρείες που εκτελούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια
του νησιού μας και όχι μόνο, ότι αποσύρονται μονομερώς από την υποχρέωσή τους
για χορήγηση έκπτωσης 50% στους μόνιμους
κατοίκους νησιών κάτω των 3.100 μονίμων κατοίκων (ως οφείλουν βάσει της υπ’
αριθμ. 3324.1/15/03 των Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας & Αιγαίου) και ως εκ
τούτου και στους κατοίκους της Κέας, λόγω μη ανάληψης της εν λόγω δαπάνης από
το Υπουργείο σας, όπως προβλέπει σχετική νομοθετική ρύθμιση.
Ζητούμε
άμεσα διευκρινήσεις για την ενέργεια των εταιρειών να προβούν μονομερώς
σε μη χορήγηση της ανωτέρω έκπτωσης στους μόνιμους κατοίκους του νησιού, καθώς
και για τις προθέσεις του υπουργείου, προκειμένου να βρεθεί μία οριστική και
βιώσιμη λύση στο θέμα.
Ένα ακόμη
σοβαρό ζήτημα που εκκρεμεί εδώ και δύο χρόνια είναι η πρόθεση της Κυβέρνησης,
έως ότου ολοκληρωθούν οι ΧΥΤΑ των νησιών, να υπάρξει η δυνατότητα μεταφοράς των
απορριμμάτων σε λειτουργούντες ΧΥΤΑ εκτός νησιού. Παρολ’ αυτά, δεν έχει υπάρξει καμία νομοθετική ρύθμιση που να καθορίζει
τους όρους και τις προϋποθέσεις μεταφοράς
απορριμμάτων από το νησί μας προς τα σημεία απόθεσης αυτών (ΧΥΤΑ) με τα επιβατηγά πλοία της ακτοπλοϊκής
γραμμής.
Γ. ΤΟΠΙΚΑ
ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΣ
Άμεση Φροντίδα για την κάλυψη της φέρουσας ικανότητας των
Νησιών Σπέτσες και Ύδρα. Σήμερα και για το χειμερινό διάστημα τα δύο αυτά νησιά
εξυπηρετούνται από ιπτάμενο Δελφίνι τύπου Κολχίδα τα οποία είναι 30 ετών κ δεν
ταξιδεύουν με κατάσταση θαλάσσης άνω του 5μποφώρ, ενώ στη περιοχή φτάνουν έως και τα 7 μποφόρ.
ΚΑΛΑΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
- Να παραμείνουν τα δρομολόγια της άγονης γραμμής ως έχουν
-Να δοθεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης του νησιού με περισσότερα ελεύθερα δρομολόγια κυρίως το καλοκαίρι ,πέραν των επιδοτουμένων από τα δρομολογιακά σκάφη (δεν υπάρχουν τουριστικά σκάφη στη περιοχή πλην ενός θαλάσσιου Ταξί), με τιμή εισιτηρίου που θα είναι συμφέρουσα για το επιβατικό κοινό και για τους εκτελούντες τα δρομολόγια.(μεγάλη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων)
Έτσι θα βελτιωθεί η επισκεψιμότητα, στο νησί και θα τονωθεί η οικονομία του αυτή τη δύσκολη εποχή.
- Επειδή δεν υπάρχει πορθμειακή σύνδεση, να επιδοτηθεί μια φορτηγίδα, κάθε 15 μέρες το χειμώνα και κάθε βδομάδα το καλοκαίρι για να μειώσει το κόστος μεταφοράς οικοδομικών και άλλων βαρέων υλικών προς το νησί, το οποίο είναι δυσβάσταχτο
- Να παραμείνουν τα δρομολόγια της άγονης γραμμής ως έχουν
-Να δοθεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης του νησιού με περισσότερα ελεύθερα δρομολόγια κυρίως το καλοκαίρι ,πέραν των επιδοτουμένων από τα δρομολογιακά σκάφη (δεν υπάρχουν τουριστικά σκάφη στη περιοχή πλην ενός θαλάσσιου Ταξί), με τιμή εισιτηρίου που θα είναι συμφέρουσα για το επιβατικό κοινό και για τους εκτελούντες τα δρομολόγια.(μεγάλη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων)
Έτσι θα βελτιωθεί η επισκεψιμότητα, στο νησί και θα τονωθεί η οικονομία του αυτή τη δύσκολη εποχή.
- Επειδή δεν υπάρχει πορθμειακή σύνδεση, να επιδοτηθεί μια φορτηγίδα, κάθε 15 μέρες το χειμώνα και κάθε βδομάδα το καλοκαίρι για να μειώσει το κόστος μεταφοράς οικοδομικών και άλλων βαρέων υλικών προς το νησί, το οποίο είναι δυσβάσταχτο
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ε ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΕΔΜΝ
Ε ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕΓΑΝΗΣΙΟΥ
Σ ΜΠΟΓΔΑΝΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΞΩΝ
Φ ΣΩΛΛΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΚΑΛΑΜΟΥ
Σ ΦΑΡΔΕΛΛΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ
Α ΔΕΜΕΝΕΓΑΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΚΕΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου