Πηγή: www.in.gr
Τι σας χρέωναν αυθαίρετα Cosmote, Vodafone και Wind και τι θα πληρώσουν
- Τα δίκτυα, και όχι τα smartphone, ενεργοποιούσαν αυθαίρετα τη σύνδεση δεδομένων κινητής τηλεφωνίας.
- Η ενεργοποίηση της μεταφοράς δεδομένων μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας μπορεί να επιφέρει υψηλές χρεώσεις, όταν οι ρυθμίσεις επιτρέπουν τις αυτόματες ενημερώσεις είτε του λειτουργικού συστήματος του smartphone, είτε άλλων εφαρμογών που χρειάζονται το Διαδίκτυο για να λειτουργήσουν, όπως το e-mail, το Facebook, το Twitter κ.ά.
- Ο χρήστης έχει την δυνατότητα να απενεργοποιήσει την μεταφορά δεδομένων μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Εντούτοις, κάποιες φορές παρά την απενεργοποίηση, παρατηρείται κίνηση δεδομένων που οδηγεί στην χρέωση των συνδρομητών με βάση το τιμολόγιο για την ημερήσια χρέωση, το λεγόμενο Ίντερνετ με την μέρα.
- Το σφάλμα αποδίδεται από τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας ενίοτε στον κατασκευαστή του τηλεφώνου του συνδρομητή που διαμαρτύρεται, με ασαφή καθορισμό των αιτιών.
- Άλλοτε, η χρέωση για Ίντερνετ με την μέρα, παραμένει ενεργοποιημένη αφού λήξει μια προσφορά Ίντερνετ. Ο χρήστης είχε αποδεχτεί αρχικά χωρίς καμία άλλη δέσμευση προσφορές για Ίντερνετ από το κινητό που είχαν ημερομηνία λήξης. Μετά, η σύνδεση data με το δίκτυο παρέμενε ανοικτή, με αποτέλεσμα χρεώσεις με την μέρα που προσέθεταν στον λογαριασμό κινητής τηλεφωνίας ποσό 30 φορές πολλαπλάσιο της ημερήσιας χρέωσης (ποσό που μπορεί να σας ανεβάσει στην κλίμακα για να πληρώσετε τον φόρο κινητής τηλεφωνίας, και επιπλέον σας επιβαρύνει σε ΦΠΑ, ο οποίος επιβάλλεται και στις χρεώσεις σας αλλά και στον φόρο κινητής τηλεφωνίας).
- Μπορείτε να απαιτήσετε την επιστροφή των χρημάτων σας. Καλέστε την εξυπηρέτηση πελατών, απαιτήστε να σας εξηγήσουν τις χρεώσεις από την κίνηση data. Παρατηρήστε εάν το ποσό που επιβαρυνθήκατε είναι πολλαπλάσιο της ημερήσιας χρέωσης data από το δίκτυό σας και πόσα ΜΒ διακινήθηκαν (κοιτάξτε την ανάλυση των χρεώσεων στον λογαριασμό σας). Ζητήστε να απενεργοποιηθεί η κίνηση data.
Παράνομη η αυτόματη ενεργοποίηση ημερήσιας χρέωσης
Η αρμόδια αρχή επέβαλλε πρόστιμα 2 εκατομμυρίων ευρώ στην Cosmote (υπηρεσία «Internet Day Pass») και 1,5 εκατομμυρίων ευρώ στην Vodafone (υπηρεσία «Internet όλη μέρα») για την παράβαση της αυτόματης ενεργοποίησης προγράμματος ημερήσιας χρέωσης σε συνδρομητές, που δεν είχαν επιλέξει ανάλογο πακέτο.Επιπλέον, επιβλήθηκε σε βάρος της WIND πρόστιμο ύψους 150 χιλ. ευρώ για αυθαίρετη ενεργοποίηση υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας σε συνδρομητές που δεν είχαν υποβάλει σχετική αίτηση.
Το ύψος του προστίμου εκφράζει την έκταση της παράβασης ανά εταιρία, τον συνολικό αριθμό των θιγόμενων συνδρομητών, την οικονομική βλάβη που προκλήθηκε στους καταναλωτές, τα αυξημένα έσοδα των εταιριών που προέκυψαν από τις διαπιστωθείσες παραβάσεις καθώς και την ανάγκη να αποτραπούν παρόμοιες αθέμιτες πρακτικές στο μέλλον.
Η ΕΕΤΤ δηλώνει ότι θα συνεχίσει τους ελέγχους «προασπίζοντας σθεναρά το δημόσιο συμφέρον, τα δικαιώματα των καταναλωτών και τη διαφάνεια στην αγορά».
Τον Σεπτέμβριο, η Επιτροπή επέβαλλε πρόστιμα στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας για παραβάσεις του 2009, και συγκεκριμένα για την αύξηση του ελάχιστου χρόνου χρέωσης κλήσεων και βιντεοκλήσεων.
Μπορείτε να διαβάσετε πολύ περισσότερα στο tech.in.gr σχετικά με το σοκ του λογαριασμού, τον έλεγχο του λογαριασμού σας, την απενεργοποίηση της κίνησης data και πολλά άλλα:
- Μήπως χρεώνεστε €1 την ημέρα για Ίντερνετ από το κινητό;
- Προστασία από το Σοκ του Λογαριασμού στα Windows Phone 8 με το Data Sense
- Το Σοκ του Λογαριασμού απειλεί τους πρώτους χρήστες iPhone 5
- Τι πρέπει να ξέρετε για τα smartphone πριν... χρεωθείτε
- Μικρές συμβουλές για να αποφύγετε το «σοκ του λογαριασμού»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου