Το στενό Σπετσών -Κόστας, γέμισε σήμερα το πρωΐ από τα σκαριά που παίρνουν μέρος στον 1ο Διεθνή ιστιοπλοϊκό αγώνα στις Σπέτσες που διοργανώνει ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Ελλάδος.
Αύριο θα είναι η μεγάλη μέρα των αγώνων.Σήμερα πάντως ο καιρός ήταν πολύ ευνοϊκός και το θέαμα μοναδικό.Στην πλατεία του Ποσειδωνίου είχαν έλθει και παρακολουθούσαν το θέαμα πολλοί Σπετσιώτες, αρκετοί μάλιστα είχαν και κυάλια για να παρακολουθούν καλύτερα .
Οι αγώνες αυτοί αποτελούν ένα σημαντικό γεγονός και πέρα από όλα τα άλλα, δίνουν ζωή στο πρώτο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου στο νησί μας .
Αύριο θα είναι η μεγάλη μέρα των αγώνων.Σήμερα πάντως ο καιρός ήταν πολύ ευνοϊκός και το θέαμα μοναδικό.Στην πλατεία του Ποσειδωνίου είχαν έλθει και παρακολουθούσαν το θέαμα πολλοί Σπετσιώτες, αρκετοί μάλιστα είχαν και κυάλια για να παρακολουθούν καλύτερα .
Οι αγώνες αυτοί αποτελούν ένα σημαντικό γεγονός και πέρα από όλα τα άλλα, δίνουν ζωή στο πρώτο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου στο νησί μας .
Γίναμε αποδέκτες παραπόνων από διαφορετικούς ανθρώπους άσχετους μεταξύ τους, για το γεγονός πως βγήκαν γύρω από τη Μπουμπουλίνα οι σημαίες μας (Ελληνική και Σπετσιώτικη) και μπήκαν στη θέση τους αυτές του ιστιοπλοϊκου ομίλου και των αγώνων που ετσι κι αλλιώς δεσπόζουν στο Ποσειδώνιο.
Πολύ όμορφα! Και του χρόνου...
ΑπάντησηΔιαγραφήθα ηταν ευχαριστο να σχολιαζοταν το ποσο καλο εκανε αυτη η διοργανωση στο τοπο μας κι οχι για το αν βγηκαν οι σημαιες μας και πειραν τη θεση τους καποιες αλλες.Αν μειτε αλλο ειναι για λιγες ημερες.Θεωρω οτι ειναι παραγωγη στενομυαλοσυνης και κακοηθειας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΝΑ μεγαλο μπραβο στους ανθρςπους που ειχαν την ιδεα γιαυτο το event και σε ολους αυτους που προσφεραν για να πραγματοποιηθει.
Γεια σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμμετείχα στον αγώνα αυτό σαν πλήρωμα και θέλω να αναφέρω ότι ήταν όλα - από πλευράς νησιού, κατοίκων και φιλοξενίας - εκπληκτικά. Νιώσαμε ότι αγκαλιάσατε τη διοργάνωση και ότι συμμετείχε όλο το νησί. Το μόνο προβληματικό σημείο είναι το κόστος των θαλάσσιων ταξί.Δεν ξέρω γιατί είναι τόσο μεγάλο, ξέρω όμως ότι για τέτοια διοργάνωση που βασίζεται στις θαλάσσιες μεταφορές θα πρέπει να γίνονται σημαντικές εκπτώσεις. Μη νομίζετε ότι - όσα λεφτά και να έχει κάποιος - είναι διατεθειμένος να τα δίνει. Ούτε τα πληρώματα των σκαφών αυτών είναι εφοπλιστές. Επειδή είδα σε άλλο σημείο του blog ότι υπάρχει κυκλοφορικό πρόβλημα, ίσως αυτά τα θαλάσσια ταξί μπορούν να λειτουργήσουν σα θαλάσσια λεωφορεία, με άλλο εισητήριο.
Ας ελπίσουμε να συνεχιστεί και του χρόνου να έχουμε τον 2ο Αγώνα κλασσικών σκαφών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα με τις σημαίες κι εμένα μου δείχνει τους μίζερους ανθρώπους που ψάχνουν να βρούν κάτι για να γκρινιάξουν. Αφού τις περισσότερες μέρες δεν έχει σημαίες στους ιστούς της πλατείας. Και ο ιστός της σημαίας του λιμανιού της Ντάπιας (πιάνει και την περιχή το Ποσειδωνίου όπως μας δείχνει το πράσινο φανάρι) είναι αυτός στην πλευρά του Καρδιασμένου (στο όριο του μέσα "παλιού" λιμενίκου της Ντάπιας) και από ότι μπορώ να καταλλάβω στον ιστό του λιμνιού κυμάτιζε η ελληνική σημάια και αυτή των Σπετσών. Ίσως σε επόμενη διοργάνωση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ο ιστός και για σηνιάλα του αγώνα (καιρού, σήματα της επιτροπής αγώνα) όπως παραδοσιακά (πριν την εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών) οι ιστοί των λιμανιών εκτός από τη σημαία χρησιμοποιούνταν και για σηματοδοσία με σημαίες σηνιάλα όπως οι ιστοί των καραβιών.
Ας μου επιτραπούν μερικές ιδέες.
Να υπάρχει ενημερωτικό υλικό για τα πληρώματα με χρήσιμες πληροφορίες για το νησί όπως για παράδειγμα. Έτσι θα είχε ενημερωθεί συσχολιαστής παραπάνω ότι εκτός από τα θαλάσσια ταξί υπάρχουν και καΐκια και φερυμπότ. Ίσως και θα μπορούσε (αν υπήρχαν σκάφη αρόδου να υπάρχει και εξυπηρέτηση των σκαφών από καΐκια.
Να γίνει μέσω του επόμενου αγώνα κάποια διαφήμιση της παράδοσης του νησιού στην παραδοσιακή ναυπηγική. Για παράδειγμα μία έκθεση (είχε γίνει πριν μερικά χρόνια κα΄τι τέτοιο στο λαογραφικό εργαστήρι πρέπει να υπάρχει υλικό). Αλλά και προβολή της παράδοσης των προγόνων μας στη ναυτοσύνη το έχω γράψει και αλλού δεν ήταν μόνο γνωστή στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς.
Στον πλοηγό της Μεσογείου του Norie (του ίδιου που έγραψε τους γνωστούς πίνακες για επίλυση προβλημάτων ναυτιλίας) του 1831 (υπάρχει στο δίκτυο εδώ http://www.archive.org/details/newpilotingdire00norigoog ) στη σελίδα 213 (220 στο ηλεκτρονικό αρχείο) στο κεφάλαιο για τον Αργολικό κόλπο διαβάζουμε:
"The usual mode of navigating these parts is in vessels with triangular sails, called Caiques; and the native Greeks are extremely expert in their method of managing them, going from Nauplia to the Island of Spetzia in four hours, when the wing proves favorable.
Δηλαδή:
"Ο συνηθισμένος τρόπος ναυσιπλοΐας αυτής της περιοχής είναι με σκάφη με τριγωνικά πανιά, ονομαζόμενα Καΐκια· οι Έλληνες της περιοχής είναι εξαιρετικοί γνώστες της μεθόδου του χειρισμού τους, πηγαίνοντας από το Ναύπλιο στις Σπέτσες σε τέσσερις ώρες, όταν ο άνεμος είναι ευνοϊκός."
Ας δούμε πως με τον αγών αυτό ζωντάνεψαν στο μπουγάζι οι εικόνες που περιγράφει ο εγγλέζος πριν 180 (!) χρόνια:
http://www.youtube.com/watch?v=A3Q9l4Qy-zU&feature=player_detailpage
http://www.youtube.com/watch?v=fnvc9pQO0e4&feature=player_detailpage