Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Οι Τραπεζικοί λογαριασμοί του Δήμου δεν μπορεί να ανοίγονται χωρίς απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.


Με αφορμή το ζήτημα με τους παράνομους Τραπεζικούς Λογαριασμούς  για τους οποίους έχουμε ζητήσει να μας δοθούν εγγράφως εξηγήσεις, παραθέτουμε το σχετικό άρθρο του Νόμου (κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων). Αυτό το κάνουμε διότι Δημοτικός Σύμβουλος της Συμπολίτευσης , που είναι και ταμίας της Τράπεζας , αμφισβήτησε το πολύ βασικό , σε βαθμό αυτονόητου, αυτό πράγμα και ζήτησε να του πούμε ποιος Νόμος γράφει ότι για να ανοιχτεί Τραπεζικός Λογαριασμός Δήμου απαιτείται απόφαση.Παραθέτουμε λοιπόν το Νόμο.
Φυσικά  έχει και η Τράπεζα ευθύνη για το άνοιγμα των Τραπεζικών αυτών Λογαριασμών.


Ν.3463/2006 άρθρο 171
ΑΡΘΡΟ 171
Έντοκη κατάθεση εσόδων των Δήμων και Κοινοτήτων
   1. Εφόσον η διαχείριση των εσόδων ενός Δήμου ή μιας Κοινότητας έχει ανατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, το χρηματικό υπόλοιπο που απομένει στα δημόσια ταμεία στο τέλος κάθε έτους κατατίθεται εντόκως στο ταμείο αυτό. Το επιτόκιο μπορεί να είναι κατώτερο από το επιτόκιο των δανείων που χορηγεί το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων κατά μία μονάδα το πολύ. Το προϊόν του τόκου εμφανίζεται σε ιδιαίτερο λογαριασμό του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.
   2. Το ποσό που μπορεί να διατηρεί σε μετρητά στο ταμείο ο δημοτικός ή κοινοτικός ταμίας ορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών. Τα υπόλοιπα κατατίθενται εντόκως, σε λογαριασμό όψεως ή προθεσμιακό, σε πιστωτικό ίδρυμα που καθορίζεται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. Τοποθέτηση των ταμειακών διαθεσίμων σε άλλου είδους τραπεζικά και χρηματοοικονομικά προϊόντα δεν επιτρέπεται εκτός από τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου.
   3. Ύστερα από απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, οι Δήμοι και οι Κοινότητες μπορούν να καταθέτουν εντόκως τα έσοδά τους που προέρχονται από εκποίηση περιουσιακών τους στοιχείων ή από δωρεές και κληροδοτήματα που προορίζονται αποκλειστικά για την εκτέλεση κοινωφελών έργων, σε ιδιαίτερο λογαριασμό, στο όνομά τους, σε Πιστωτικό Ίδρυμα ή σε Τράπεζα, που καθορίζεται με την ίδια απόφαση.

2 σχόλια:

  1. ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΜΡΗΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ...ΟΛΟΙ ΟΜΩΣ ΟΠΟΥ Κ ΑΝ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΙ...
    ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΧΕΤΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΣΤΟ ΠΩΣ ΒΡΗΚΑΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ...ΟΠΟΤΕ ΣΑΣ ΕΧΩ ΡΩΤΗΣΕΙ ΜΕ ΕΧΕΤΕ ΑΓΝΟΗΣΕΙ...
    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ Κ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παρακαλώ για την δημοσίευση του παρακάτω κειμένου όπως έχει .

    ΠΡΟΣ:
    Κον Δήμαρχο και Οικονομική Επιτροπή του 2012

    Θέμα: Παροχή εξηγήσεων Δ.Υ. Τ.Ε4 Χελιώτη Παναγιώτη για το άνοιγμα λογαριασμού με σκοπό την κατάθεση των χρημάτων εντάλματος προπληρωμής

    Με την απόφαση 21/2012 με ημερ. 16/3/2012 της Οικονομικής Επιτροπής, ορίστηκα υπόλογος ποσού € 4.800,00, για την προμήθεια βενζίνης.
    Το ποσό αυτό εκταμιεύτηκε από την Ταμειακή Υπηρεσία στις 28/3/2012 και αμέσως κατετέθη στην Εθνική Τράπεζα σε λογαριασμό που έχω ανοίξει στο όνομα: Δήμος Σπετσών – Χελιώτης Παν. με σκοπό την πιο σωστή και διαφανή διαχείριση των χρημάτων. Από το λογαριασμό αυτόν γινόταν μόνο πληρωμή των τιμολογίων του προμηθευτή βενζίνης με μετακίνηση των χρημάτων από τον έναν λογαριασμό στον άλλον (προμηθευτή) και καμία άλλη κίνηση. Όταν τελειώσει ο χρόνος του προεντάλματος επιστρέφονται στην Ταμειακή Υπηρεσία και στη Οικονομική Επιτροπή το υπόλοιπο των χρημάτων, τα τιμολόγια και τα παραστατικά της τράπεζας, και η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει την απαλλαγή ή όχι του υπολόγου.

    Στην Οικονομική Επιτροπή το 2012 ήταν μέλη:
    1) Λυράκης Παναγιώτης: Δήμαρχος – Πρόεδρος
    2) Αργυρίου Κουμπή Καλομοίρα: Δ.Σ. – Αντιπρόεδρος
    3) Μέξης Νικόλαος: Δ.Σ. – Μέλος
    4) Σούλιας Ιωάννης: Δ.Σ. – Μέλος
    5) Γιαννακούλιας Παναγής: Δ.Σ. – Μέλος
    6) Τζιάμος Κωνσταντίνος: Δ.Σ. – Μέλος
    7) Φριντζάλας Ηλίας: Δ.Σ. – Μέλος
    Η επιτροπή αυτή, για το θέμα της βενζίνης για την οποία είμαι υπόλογος, έχει πάρει τρεις (3) αποφάσεις, εγκρίσεως ποσού.
    1) 16-03-2012, αρ. αποφ. 21/2012, ποσό 4.800,00 €
    2) 08-05-2012, αρ. αποφ. 26/2012, ποσό 4.800,00 €
    3) 13-08-2012, αρ. αποφ. 58/2012, ποσό 3.000,00 €
    Με την πρώτη απόφαση εγκρίσεως ποσού και με το Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59, τεύχος Α’) άρθρο 37 (το οποίο ισχύει και σήμερα, αν και κάποιοι το ειρωνεύονται από άγνοια ή πρόθεση) άνοιξα λογαριασμό στην Εθνική Τράπεζα.

    Επίσης, η ίδια Επιτροπή έχει πάρει άλλες τρεις αποφάσεις, τις κάτωθι:
    1) 08-05-2012, αρ. αποφ. 25/2012
    2) 13-08-2012, αρ. αποφ. 57/2012
    3) 12-11-2012, αρ. αποφ. 68/2012
    Με τις αποφάσεις αυτές και αφού εξέτασε όλα τα δικαιολογητικά (τιμολόγιο με το αντίστοιχο παραστατικό τράπεζας όπου αναγράφονται όλα τα στοιχεία του λογαριασμού, και με την επιστροφή του υπόλοιπου των χρημάτων) με απάλλαξε και τις τρεις φορές. Αυτό σημαίνει ότι μελέτησαν τα μέλη της Επιτροπής τα παραστατικά τα οποία κατέθεσα και τις τρεις φορές, και γνωρίζουν ότι έχω ανοίξει λογαριασμό, και το όνομα αυτού και τον αριθμό του. Εκτός και αν δεν έλεγξαν τα παραστατικά και με απάλλαξαν λόγω εμπιστοσύνης με κλειστά μάτια.
    Και έρχονται τώρα, ύστερα από 14 μήνες, να βρουν τον μεγάλο παράνομο και τη μεγάλη παρανομία. Είχανε μπροστά τους όλα τα δικαιολογητικά και δεν τα έλεγξαν και τώρα ψάχνουν ελέφαντες πίσω από το τριαντάφυλλο. Αλλά εδώ που φτάσαμε, να μετατρέπουμε τους υβριστές μας σε Μέντορες και συνοδοιπόρους μας, πολλά θα δουν τα μάτια μας.


    Με τιμή και λύπη, Παναγιώτης Χελιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή