Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

Μένουμε χωρίς δρομολόγια;

Της Καλομοίρας  Αργυρίου-Κουμπή.
Είναι κοινη διαπίστωση και κοινή διαπίστωση όλων των Σπετσιωτών, πως τον τελευταιο καιρό "κάτι τρέχει"με τα δρομολόγια της γραμμής. Κι όταν λέω "γραμμής"εννοώ το μονοπώλιο των ιπταμένων στο οποίο έχουμε παραδοθεί εδώ και κάποια χρόνια, από τότε που δεν υπάρχει συμβατικό πλοίο της γραμμής .
Δεν είναι λίγοι οι Σπετσιώτες που τα τελευταία χρόνια επιλέγουν το ΚΤΕΛ από το Κρανίδι για την εξυπηρέτησή τους.
Το θέμα είναι πως με τις τελευταίες εξελίξεις της πώλησης της εταιρείας και της συρρίκνωσης των δρομολογίων, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα έλλειψης εισιτηρίων, με πολύ σημαντικές επιπτώσεις και στον Τουρισμό. Διότι όταν ο τουρίστας κατεβαίνει στο Λιμάνι του Πειραιά να βγάλει ένα εισιτήριο για Σπέτσες και διαπιστώνει πως δεν υπάρχει για κανένα δρομολόγιο της ημέρας, ή όταν τηλεφωνεί σε κάποιο πρακτορείο την παραμονή και διαπιστώνει πως δεν υπάρχει εισιτήριο για την επομένη , ίσως και για τη μεθεπομένη, επιλέγει άλλον προορισμό, εκτός αργοσαρωνικού.
Αφήνω δέ το άλλο θέμα: Πληρώνουμε εισιτήριο ταχύπλοου και απολαμβάνουμε παροχές συμβατικού.Τα 35 Ευρώ σύν άλλα τόσα για την επιστροφή, είναιμ πάρα πολλά. Η δε ευκολία του μισού εισιτηρίου για τους μονίμους κατοίκους  τα πρωϊνά της Τρίτης και Πέμπτης  και του τελευταίου δρομολογίου  της επιστροφής από Πειραιά, δεν ισχύει πλέον.
Την περασμένη εβδομάδα που ταξίδεψα  με το δρομολόγιο των 6,30 από Πειραιά, έφτασα 10,15 στις Σπέτσες .
Τον περασμένο μήνα πάλι, το δρομολόγιο το απογευματινό που περίμενα , έφυγε με 1,30 ώρα καθυστέρηση, διότι περιμέναμε  το ιπτάμενο να επιστρέψει και να ξαναφύγει και για κάποιο λόγο αργούσε.
Αφήνω την ποιότητα και παλαιότητα των πλοίων. Το cat 2 που ήταν το πιο καλό στη γραμμή, πουλήθηκε και πάει...

Λάβαμε το παρακάτω ενημερωτικό κείμενο από το δίκτυο μικρών νήσων, στο οποίο συμμετέχει εδώ και αρκετά χρόνια ο Δήμος μας και μάλιστα ορίζει έναν εκπρόσωπο (ο κ. Φαρδέλλος είναι) , τον οποίο στέλνει κάθε χρόνο στο εξωτερικό στη συνάντηση των μικρών νήσων του δικτύου.
Το παραθέτουμε :



"Το ακτοπλοϊκό πρόβλημα του Αργοσαρωνικού στις Βρυξέλλες.
Το πρόβλημα πού αντιμετωπίζουν η Ύδρα οι Σπέτσες και ο Πόρος έφερε για παράδειγμα με δύο φωτογραφίες, τις οποίες και κατέθεσε στην επιτροπή, ο Πρόεδρος του ΕΔΜΝ Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου κατά την παρέμβαση του στις Βρυξέλλες,  παρουσία της επιτρόπου θαλασσίων Υποθέσεων Μαρίας Δαμανάκη και ευρωβουλευτών μελών της επιτροπής μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Συγκεκριμένα κατά τη συζήτηση της συνεδρίασης πού αφορούσε την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της Ευρώπης ο Πρόεδρος του ΕΔΜΝ σε συνεργασία με τον Αντιδήμαρχο Σπετσών Σπύρο Φαρδέλλο τόνισαν  ότι: Τα Νησιά του αργοσαρωνικού , τα μοναδικά νησιά της ευρωπαϊκής ένωσης, τα οποία αν και απέχουν μόλις μιάμιση ώρα από την πρωτεύουσα της χώρας, με την λάθος πολιτική σε θέματα ακτοπλοΐας, τα καταστήσαμε  άγονα νησιά.
Συγκεκριμένα σηκώνοντας την πρώτη φωτογραφία  στην οποία και φαίνονται πέντε πλοία κλειστού τύπου, να πηγαίνουν και τα πέντε από το Πειραιά μέχρι την Αίγινα καλύπτοντας έτσι με ένα δρομολόγιο, περισσότερους από 4.000 επιβάτες ενώ στα υπόλοιπα νησιά δεν πάει κανένα πλοίο δημιουργώντας τριτοκοσμικές συνθήκες σε αυτά. Ιδιαίτερα δε στην Ύδρα παρουσιάζοντας την επόμενη  φωτογραφία,  έδειξε την τραγική κατάσταση πού επικρατεί στην Ύδρα ακόμα και για τη μεταφορά των νεκρών στο Νησί.
Παίρνοντας το λόγο οι εκπρόσωποι της ευρωπαϊκή επιτροπής ζήτησαν για το συγκεκριμένο θέμα τις προτάσεις μας και ενημέρωσαν ότι το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεση ιδιαίτερα των μικρών αποστάσεων θα πρέπει να το ξαναδούμε ποιο αποτελεσματικά.
Για το λόγο αυτό το ΕΔΜΝ σε συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα μέλη και φορείς των νησιών δεσμεύτηκε να καταθέσει τις προτάσεις του για το συγκεκριμένο θέμα σε διαβούλευση με την αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έτσι ορίσθηκε άμεσα συντονιστές αυτής της προσπάθειας οι Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου και Σπύρος  φαρδέλλος, να ετοιμάσουν και να καταθέσουν στα αρμόδια όργανα την πρόταση για το ακτοπλοϊκο πρόβλημα  της γραμμής αργοσαρωνικού. Σκόπιμο επίσης κρίθηκε να ενημερωθεί και ο νέος Υπουργός Εμπορικής ναυτιλίας αλλά και ο ελληνικός τύπος για την πορεία του θέματος."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου