Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Όλη η Ελλάδα σε 50 βήματα

 ( Μας το έστειλε φίλος Σπετσιώτης)
>
> Του Γ. Μαλούχου
>
> Ξαφνικά, φτάνει στο e-mail μια μικρή, αδιάφορη είδηση: Στον τιτάνιο
> αγώνα της χώρας τους να ξεπεράσουν τη βιβλική καταστροφή, κάποιοι
> Ιάπωνες μηχανικοί ξανάφτιαξαν έναν κατεστραμμένο αυτοκινητόδρομο σε 6
> (!) ημέρες.
>
> Φίλος αναγνώστης την έστειλε, μαζί με... τη συνέχειά της: ένα συγκριτικό
> με τα καθ' ημάς κείμενο. Σ' αυτό, η ζωή μας, που όλα μπερδεύονται με
> όλα και προκύπτει το χάος, προβάλλει ανάγλυφα σε όλο της το μάταιο
> μεγαλείο, σ' όποιο πεδίο μπορεί να φανταστεί κανείς. Ο συντάκτης αυτού
> του με εξαιρετικό χιούμορ κειμένου δεν αναφέρεται, αλλά μπράβο του!
> Λησμόνησε πάντως δύο κομβικά, διαχρονικά σημεία: το <<Στάδιο μηδέν>>,
> όπου το όποιας μορφής έργο / ανάθεση / σύμβαση / θέση σε κάθε τομέα
> δημόσιας χρηματοδότησης (δηλαδή περίπου παντού...) μπορεί να
> <<μαγειρεύεται>> σε προδιαγραφές και κόστος και ένα <<διαρκές σημείο>> που
> μπαίνει σε πολλά στάδια της διαδικασίας, το πάρε / δώσε της μίζας...
>
> Έδωσε όμως μια ακτινογραφία όλης της Ελλάδας του <<βουλιάζουμε>> σε 50
> βήματα, η οποία ακολουθεί αυτούσια και αξίζει να διαβαστεί μέχρι το
> τέλος...:
>
> <<Ηλίθιοι Ιάπωνες. Η ορθή διαδικασία είναι η ακόλουθη:
> 1. Σχεδιάζουμε έναν παρακαμπτήριο δρόμο για να εκτρέπουμε την
> κυκλοφορία όσο διάστημα θα διαρκούν οι εργασίες.
>
> 2. Προσέχουμε η χάραξη να είναι στενή και με αρκετές στροφές -
> μη σκοτωθεί κανένας από υπερβολική ταχύτητα!
>
> 3. Αλλάζουμε τη χάραξη γιατί η αρχική περνούσε από τον ελαιώνα
> του κοινοτάρχη.
>
> 4. Αναθέτουμε (μετά από διαγωνισμό βεβαίως, μη μας πούνε και
> τίποτα) 8 μελέτες σε 8 διαφορετικούς μελετητές.
>
> 5. Κηρύσσουμε απαλλοτριωτέα την έκταση.
>
> 6. Βγαίνει η δικαστική απόφαση απαλλοτρίωσης.
>
> 7. Οι ενδιαφερόμενοι καταθέτουν ενστάσεις γιατί η τιμή είναι χαμηλή.
>
> 8. Βγαίνει νέα δικαστική απόφαση με νέες, υψηλότερες τιμές.
>
> 9. Εφεσιβάλλουμε την απόφαση ενώπιον των δικαστηρίων.
>
> 10. Βγαίνει δευτεροβάθμια απόφαση που μοιράζει τη διαφορά στη μέση.
>
> 11. Εν τω μεταξύ, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις προσβάλλουν τη
> μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων γιατί στην περιοχή εθεάθη ζεύγος
> σπουργιτιών με σπάνιο χρώμα φτερών (δύο τόνοι σκουρότερο καστανό από
> το κανονικό).
>
> 12. Χρειαζόμαστε χρήματα για καταβάλλουμε το κόστος των
> απαλλοτριώσεων. Λόγω δύσκολων καιρών, τοποθετούμε έναν νέο σταθμό
> διοδίων στην είσοδο της παρακαμπτηρίου.
>
> 13. Προκηρύσσεται δημόσιος διεθνής διαγωνισμός για την ανάληψη του έργου.
>
> 14. Αναδεικνύεται ο ανάδοχος.
>
> 15. Οι υπόλοιποι προσφεύγουν στα δικαστήρια για την ακύρωση του διαγωνισμού.
>
> 16. Το δικαστήριο βγάζει απόφαση και δικαιώνει τους προσφεύγοντες.
> Αφαιρεί το έργο από τον πρώτο και το δίνει στο δεύτερο της κατάταξης.
>
> 17. Ο πρώτος ανάδοχος προσφεύγει εκ νέου στα δικαστήρια.
>
> 18. Το δευτεροβάθμιο δικαστήριο δικαιώνει ξανά τον πρώτο και αφαιρεί
> το έργο από τον δεύτερο.
>
> 19. Στο μεταξύ ο πρώτος έχει πτωχεύσει και δεν μπορεί να το αναλάβει.
>
> 20. Ο δεύτερος αλλάζει προτεραιότητες και πλέον δεν το θέλει ούτε
> αυτός (σιγά μην κάτσω ν' ασχοληθώ με καραγκιόζηδες σκέφτεται).
>
> 21. Το έργο κατακυρώνεται στον τρίτο, ο οποίος πρέπει πλέον να
> προσλάβει επειγόντως Αλβανούς, Πακιστανούς και λοιπές δημοκρατικές
> δυνάμεις για να το αναλάβει.
>
> 22. Ξεκινάμε τις χωματουργικές εργασίες στην παρακαμπτήριο.
>
> 23. Διακόπτουμε τις χωματουργικές εργασίες γιατί ανακαλύφθηκε ένα
> αρχαίο κτίσμα.
>
> 24. Επεμβαίνει η αρχαιολογική υπηρεσία για σωστικές ανασκαφές.
>
> 25. Σε συμβούλιο του ΚΑΣ αποφασίζεται ότι το κτίσμα ήταν ένα μαντρί
> της ελληνιστική περιόδου και δεν πειράζει αν καταχωθεί.
>
> 26. Συνεχίζονται οι χωματουργικές εργασίες.
>
> 27. Διακόπτονται οι χωματουργικές εργασίες γιατί μπήκαμε στο
> Ραμαζάνι και οι Πακιστανοί αρνούνται να εργαστούν.
>
> 28. Μετά το Μπαϊράμι συνεχίζονται οι χωματουργικές εργασίες.
>
> 29. Τελειώνουν οι χωματουργικές εργασίες και πλέον η παρακαμπτήρια
> είναι έτοιμη για ασφαλτόστρωση.
>
> 30. Εν τω μεταξύ όλοι οι οδηγοί έχουν ανακαλύψει αυτόν το δρόμο και
> τον χρησιμοποιούν, ασχέτως αν απαιτείται να κάνουν σλάλομ ανάμεσα στα
> μηχανήματα.
>
> 31. Οι εργασίες διακόπτονται γιατί ένα αγροτικό χτύπησε έναν
> Πακιστανό και οι ομοεθνείς του ξεσηκώνονται για την άνανδρη
> χριστιανική επίθεση σε αθώους μουσουλμάνους.
>
> 32. Στο χώρο προσέρχονται στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ για συμπαράσταση στο
> δίκαιο αγώνα των Πακιστανών.
>
> 33. Οι Πακιστανοί πετυχαίνουν αύξηση των ημερομισθίων και
> επιστρέφουν στην εργασία τους.
>
> 34. Οι Αλβανοί απέχουν γιατί διαμαρτύρονται για την αύξηση των
> ημερομισθίων των Πακιστανών.
>
> 35. Οι Αλβανοί πετυχαίνουν κι αυτοί αύξηση του ημερομισθίου τους και
> επιστρέφουν στη δουλειά τους.
>
> 36. Οι εργασίες ασφαλτόστρωσης ολοκληρώνονται με την φυσιολογική
> καθυστέρηση των 28 μηνών.
>
> 37. Η παρακαμπτήρια οδός δίνεται στην κυκλοφορία.
>
> 38. Η παρακαμπτήρια οδός κλείνει γιατί δίπλωσε μία νταλίκα.
>
> 39. Η νταλίκα μαζεύεται και η παρακαμπτήρια οδός ξανανοίγει.
>
> 40. Η συντονιστική επιτροπή του κινήματος <<Δεν Πληρώνω>> κάνει
> κατάληψη στα διόδια γιατί τα θεωρεί απαράδεκτα.
>
> 41. Η παρακαμπτήρια οδός κλείνει γιατί τώρα που τις μπάρες τις
> κρατάν ανοικτές οι <<Δεν Πληρώνω>> ένα κωλοφτιαγμένο Hyundai περνάει με
> ταχύτητα και παρασέρνει το κοπάδι πρόβατα του κυρίου Μήτσου που
> διασχίζει το δρόμο.
>
> 42. Τα αίματα και τα μέλη των προβάτων καθαρίζονται και η
> παρακαμπτήρια οδός ξανανοίγει.
>
> 43. Τα διόδια λειτουργούν και πάλι μετά από παρέμβαση των μονάδων
> της τάξης που ρίχνουν χημικά στους <<Δεν Πληρώνω>>. Έτσι κι αλλιώς
> συνηθισμένοι είναι.
>
> 44. Η παρακαμπτήρια οδός κλείνει γιατί ο εργολάβος τοποθετεί τα
> μηχανήματά του στο δρόμο επειδή δεν έχει πληρωθεί για τη δουλειά του,
> η οποία τώρα κοστολογείται στο 360% του αρχικού προϋπολογισμού.
>
> 45. Τα ΜΑΤ περιποιούνται και τον εργολάβο και η παρακαμπτήρια οδός ξανανοίγει.
>
> 46. Τώρα που λύθηκαν τα προβλήματα με την παρακαμπτήρια οδό, είναι
> ώρα να επισκευάσουμε και το δρόμο.
>
> 47. Επαναλαμβάνονται τα βήματα 1-45.
>
> 48. Εν τω μεταξύ, και επειδή έχουν περάσει πολύς καιρός, κανείς
> πλέον δεν θυμάται γιατί χάλασε ο δρόμος και αποφασίζεται να τον
> αφήσουν στην ησυχία του και να διαπλατύνουν τελικά την παρακαμπτήρια.
>
> 49. Μέχρι να διαπλατυνθεί η παρακαμπτήρια, έχει περάσει η περίοδος
> επανάληψης του σεισμού και ένας νέος σεισμός την καταστρέφει εντελώς.
>
> 50. Αποφασίζεται να χρησιμοποιηθεί ο παλιός αυτοκινητόδρομος ως
> παρακαμπτήρια της παρακαμπτήριας μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες
> αποκατάστασης. Και όλα κάνουν τον κύκλο τους...>>

__________________________________________________________________________________



Όλα σωστά και αληθινά. Να προσθέσω ότι όταν ρώτησα μια παλιά φίλη, μηχανικό σήμερα στα Δημόσια Έργα, γιατί σήμερα το χιλιόμετρο κοστίζει στην Ελλάδα 8 ΦΟΡΕΣ περισσότερο από ότι στη Γερμανία με τους μεγάλους μισθούς μου απάντησε με σοβαρότητα: "Εμείς έχουμε διαδικασίες. Δεν είμαστε αποφασίζουμε και διατάζουμε." 

Τα συμπεράσματα δικά σας.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου