Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Το ψήφισμα για τα καρνάγια

Εκτός ημερήσιας διάταξης  τέθηκε το θέμα  των καρνάγιων. Συγκεκριμένα ο πρόεδρος του Δ.Σ. του λιμενικού ταμείου κ. Θωμάς Τομπαζιάδης , εισηγήθηκε  ένα ψηφισμα για τα καρνάγια , με σκοπό, όπως είπε, να συνεχίσουν  να υπάρχουν και να λειτουργούν.
Η εισήγηση,-το κείμενο του ψηφίσματος και κάποια συνοδευτικά έγγραφα- μας είχε δοθεί πριν από τη Συνεδρίαση .
Ο κ. Τομπαζιάδης είπε, πως κάποιες φράσεις του ψηφίσματος, τις δανείστηκε από κείμενο του κ. Κονταξάκη.Διάβασε το ψήφισμα και είπε πως θα σταλεί στις αρμόδιες Υπηρεσίες.
Το λόγο έδωσε στη συνέχεια ο πρόεδρος στο Δήμαρχο, που είπε πως όλο το θέμα προήλθε από μια συγκεκριμένη κυρία που έκανε καταγγελίες σε συγκεκριμένο ναυπηγό. Οι νόμοι ,είπε, υπάρχουν και κοιμούνται κι αλίμονο αν κάποιος τους ξυπνήσει.Μετά ο πρόεδρος έδωσε το λόγο στον  επί κεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Κονταξάκη που είπε πως δεν έχουν αντίρρηση (οι της παράταξής του), για το ότι τέθηκε το θέμα προ ημερησίας, αν και θα μπορούσαν να διατυπωθούν αντιρρήσεις τεκμηριωμένες επ'αυτού. Είπε πως αυτή η προσπάθεια για τα καρνάγια καλώς γίνεται ,αλλά θεωρεί πως θα έπρεπε ν'ακολουθήσει άλλη διαδικασία, πιο ορατή και χειροπιαστή, όπως έκανε  το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο που είχε  αναθέσει το θέμα σε μια5μελή επιτροπή "καθορισμού όρων και προϋποθέσεων συννόμου λειτουργίας των νεωλκείων"στην οποία συμμετείχε και ο Δήμαρχος, ο Φραντζής κι  ο Καραμπογιάς ως πρόεδρος του Λιμ. ταμείου. Αυτή η επιτροπή έχει κάνει κάποιες ενέργειες και ο κ. Φραντζής είπε, πως εκείνα που απαιτούνται ώστε να λειτουργούν συννόμως (με άδεια) τα καρνάγια,είναι μια άδεια χρήσης του αιγιαλού από το Υπουργείο Ναυτιλίας και μια άδεια από την πολεοδομία. για τη χρησιμοποίηση των συστημάτων που έχουν  Γι αυτό απαιτείται έγκριση περιβαλοντικών όρων. Δε γίνεται χωρίς αυτήν να πάρεις άδεια να κάνεις χρήση φλογός κλπ.Ρώτησε να του πει ο εισηγητής ,αν ξέρει ,σε ποιες ακριβώς Υπηρεσίες απευθύνεται αυτό το ψήφισμα. Όχι γενικά κι αόριστα, (όπως  πχ στο ΥΕΝ) , αλλά σε ποια ακριβώς διεύθυνση και ποια Υπηρεσία. Η απάντηση δεν ήταν ικανοποιητική, κατά τη γνώμη μας,αφού περιλάμβανε γενικότητες .
Είπε πως δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα αυτή η ενέργεια, αφού είναι πολύ παρακλητική και υποτακτική αίτηση  σε Υπηρεσίες, που   το ψήφισμα αναφέρει μέσα πως ευθύνονται για το πρόβλημα.Δεν πρόκειται κανείς  από αυτούς που θα πάρουν το ψήφισμα να πάρει την ευθύνη να λύσει το πρόβλημα.Πρότεινε να ανανεωθεί η επιτροπή ως προς τα πρόσωπα, δηλαδή να μετέχει σ'αυτήν ο νυν Δήμαρχος, ο νυν πρόεδρος,ο κ. Τομπαζιάδης, στη θέση του Καραμπογιά, ο Ηλίας Αρβανιτόπουλος στη θέση του Φραντζή κλπ και να κάνει ένα πόρισμα για το τί απαιτείται.Αφού μάθουμε τί απαιτείται αναθέτουμε ( όλο το Δημοτικό Συμβούλιο)  σε κάποιον...να μας κάνει περιβαλοντική μελέτη.Αν ακολουθηθεί η διαδικασία των περιβαλοντικών όρων θα λυθεί το πρόβλημα και θα επιδοτηθεί.
Μετά από τον κ. Τομπαζιάδη, που είπε πως δεν έχει βρει κανένα έγγραφο από την επιτροπή αυτή, κι ο κ. Κονταξάκης του απάντησε πως ο φάκελος υπάρχει μέσα ,είναι στην κα Σιδέρη, ο λόγος δόθηκε σε μας, (Καλομοίρα Αργυρίου-Κουμπή), που τονίσαμε πως  τασσόμαστε ανεπιφύλακτα υπέρ των καρνάγιων και των ανθρώπων που ασκούν αυτό το παραδοσιακό επάγγελμα, αλλά πιστεύουμε πως το συγκεκριμένο ψήφισμα, όχι μόνον δεν πρόκειται να βοηθήσει αλλά θα "κάψει"το θέμα.
Επισημάναμε βασικές αδυναμίες του:  Πέρα από το ότι δεν ξέρουμε πού απευθύνεται, δεν εξηγεί πού έγκειται το πρόβλημα και δεν προτείνει συγκεκριμένες λύσεις. Εκτός από το περιεχόμενό του, έχει σοβαρές ελλείψεις και  ως πρός τη μορφή του,δηλαδή λάθη συντακτικά κι ελλείψεις. Ένας που το διαβάζει δεν καταλαβαίνει περί τίνος πρόκειται. Επί πλέον κάποια έγγραφα που το συνοδεύουν λένε αντίθετα πράγματα από αυτά που υποστηρίζει το κείμενο του ψηφίσματος.
( Παραθέτουμε την πρώτη περίοδο του ψηφίσματος , κι απόσπασμα από το έγγραφο στη συνέχεια :
"Με αφορμή το θέμα που έχει προκύψει από τις αρνητικές αποφάσεις των αρμοδίων Υπηρεσιών(Υ.Ε.Ν-Περιφέρεια Αττικής) της μη παραχώρησης αιγιαλού-παραλίας σε εξομοιούμενο με ζώνη λιμένα Σπετσών (α.υπ'αριθ.πρωτ:3513.49/01/08/16-7-1998 του Υ.Ε.Ν./Δ.Λ.Λ.Ε/τμήμα Α΄-β΄.υπ'αριθ. 5α/1999 απόφαση της Λ.Ε. Σπετσών-γ΄.υπ'αριθ.πρωτ:07/ΔΤΑ/10585/14-7-1999 της Περιφέρειας Αττικής) όπου δραστηριοποιείται η παραδοσιακή λειτουργία των καρνάγιων στο νησί μας από παλαιοτάτων ετών,επικαλούμενοι πως στον συγκεκριμένο αυτό χώρο του αιγιαλού δεν πρέπει να παραμένουν  σκάφη,και, φυσικά ούτε να γίνονται κάποιες εργασίες που θα μπορούν να κριθούν  επιβαρυντικές  όσο αφορά το κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού." (sic).
 Το έγγραφο που επικαλείται, το με αρ. πρωτ. 3513, λέει:"Στη συνέχεια των σχετικών που αφορούν το αντικείμενο του θέματος και δεδομένου ότι η Λιμ. Επιτροπή προτίθεται να προβεί στον καθορισμό Ζώνης Λιμένα, σας γνωρίζουμε  ότι ύστερα από εξέταση, των σχετικών (β) και (δ), των τοπογραφικών  διαγραμμάτων και φωτογραφιών, η Υπηρεσία μας φρονεί ότι χώροι εξομοιούμενοι με χερσαία ζώνη λιμένα μπορούν να χαρακτηριστούν οι παρακάτω:
α.....
β....
γ.Ο λιμένας  Μπάλτιζας και συγκεκριμένα  μόνοι οι χώροι που εξυπηρετούν τα καρνάγια -ναυπηγεία  και οι εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης των σκαφών....".

Το ίδιο και το άλλο έγγραφο που επικαλείται, η υπ.αριθ. πράξη 5α/1999, που λεέι:"....Αποφασίζει και εγκρίνει την εξομοίωση προς Χερσαία Ζώνη Λιμένων Σπετσών τους πιο κάτω λιμενικούς χώρους όπου προτίθεται να καθορίσει τα όρια της Χερσαίας Ζώνης δεδομένων των καθορισμένων Αιγιαλών και παραλίων όπως αυτοί αναφέρονται στο εισηγητικό  του κ. Προέδρου:και συγκεκριμένα: ΕΓΚΡΙΝΕΙ την εξομοίωση προς της Χερσαλιας Ζώνης Λιμένος  Σπετσών στους κάτωθι χώρους: α΄...β΄..γ΄.Ο λιμένας  Μπάλτιζας και συγκεκριμένα  μόνοι οι χώροι που εξυπηρετούν τα καρνάγια -ναυπηγεία  και οι εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης των σκαφών....". )
Ζητήσαμε επανειλημμένα να μας εξηγήσει κάποιος αυτή την αντίφαση, μήπως και δεν κατανοούμε κάτι που υπάρχει και το εξηγεί, αλλά κανείς δεν μας  έδωσε καμιά εξήγηση.
Μετά από συζήτηση στην οποία πήραν μέρος και πολίτες , (Ο κ. Αθ. Καραμπογιάς με την ιδιότητα του τ. προέδρου του Λιμενικού ταμείου, ρώτησε τον νυν πρόεδρο να τον πληροφορήσει ,(όταν πάρει το φάκελο από την κα Σιδέρη), αν βρει κάτι, κάποια ενέργεια που δεν έγινε  τότε. Διότι όλες οι άλλες ενέργειες έχουν γίνει, όπως είπε.Ο κ. Παναγιώτης βρονταμίτης, που πρότεινε ,να έλθουν σε επαφή οι καραβομαραγκοί μας με ομοτεχνούς τους άλλων περιοχών , που αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα και είπε πως έχει επισημάνει τέτοιες περιοχές στη Σύρο, στη Σάμο, στο Βόλο κι αλλού).
Ακολούθησε ψηφοφορία. Όλοι ψηφίσαμε ναι στο ψήφισμα , πλην η μεν μείζων μειοψηφία έθεσε τον όρο παράλληλα και ταυτόχρονα να κινηθούν οι διαδικασίες της σύννομης λειτουργίας που απαιτούνται και να ελέγξουν το κείμενο του ψηφίσματος , κι εμείς(ελάσσων μειοψηφία),  να συνταχθεί ένα άλλο κείμενο , που εννοείται θα τεθεί προς έγκρισιν.

1 σχόλιο:

  1. Η ουσία είναι πως πρέπει να γίνουν άμεσες και καλά συντονισμένες ενέργειες, χωρίς νομικά κενά, για να αποκατασταθεί το θέμα και να μην βρεθούν εκτεθειμένοι οι καραβομαραγκοί μας. Η γνώμη και η πληροφόρηση της προηγούμενης επιτροπής θα ήταν πολύτιμος σύμβουλος και οδηγός της νεας, αν αυτή συσταθεί. Συμφωνώ με την άποψη του Π.Βρονταμίτη. Σίγουρα το πρόβλημα υπάρχει και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Πρέπει να μάθουμε αν καποιες από αυτές τις περιοχές βρήκαν τη λύση και τον τρόπο που αυτό έγινε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή