Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Απόφαση: Ανοίγει ο δρόμος για ενίσχυση της ελληνικής σημαίας σε ποντοπόρα

Με την κατάργηση των περιορισμών για τους συνταξιούχους πλοιάρχους

Απόφαση: Ανοίγει ο δρόμος για ενίσχυση της ελληνικής σημαίας σε ποντοπόρα

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τρίτη, 1 Μαρτίου 2011 

Ο περιορισμένος αριθμός πλοιάρχων για τα ποντοπόρα πλοία «οδηγούσε» μεγάλο αριθμό ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων στην «έξοδο» από τη σημαία.

Ανοίγει το δρόμο για την ενίσχυση της ελληνικής σημαίας με ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης. Ο υπουργός με υπουργική απόφαση που υπέγραψε, επιτρέπει στους συνταξιούχους Ελληνες πλοίαρχους και 'α μηχανικούς να εργάζονται ελεύθερα στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία, καταργώντας τις προϋποθέσεις έκδοσης πιστοποιητικού από το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας μη ύπαρξης άνεργου εν ενεργεία πλοιάρχου η α΄ μηχανικού.
Η ύπαρξη Ελληνα πλοιάρχου (ελληνομαθής) αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ύψωση ελληνικής σημαία σε πλοίο, και ο περιορισμένος, αν όχι μηδενικός, διαθέσιμος αριθμός πλοιάρχων για τα ποντοπόρα πλοία «οδηγούσε» μεγάλο αριθμό ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων, εκ των πραγμάτων, στην «έξοδο» από τη σημαία.
Η κίνηση αυτή, αποτελεί στην ουσία το πρώτο, και ανέξοδο, μέχρι στιγμής βήμα, του υπουργού ΘΥΝΑΛ, Γιάννη Διαμαντίδη, για την ενίσχυση του ελληνικού ποντοπόρου στόλου. Στην ουσία αποτελεί το ενδιάμεσο βήμα της κυβέρνησης για να μπορέσει να κρατήσει τα πλοία στην ελληνική σημαία, έως ότου βρεθούν τα κονδύλια, αλλάξει η νομοθεσία για τη ναυτική εκπαίδευση και μεγαλώσει ο αριθμός των μελλοντικών πλοιάρχων και α΄ μηχανικών.
Η απόφαση
Η απόφαση του ΥΘΥΝΑΛ, Γιάννη Διαμαντίδη τροποποιεί τον προηγούμενου νόμο του 2004. Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 4 αναφέρει:
«Υπό την επιφύλαξη των πιο κάτω σημείων ιι και ιιι, προκειμένου συνταξιούχος λόγω γήρατος ναυτικός που επανέρχεται στην ενέργεια να ναυτολογηθεί σε οποιαδήποτε κατηγορία πλοίου με ελληνική σημαία ή ξένη σημαία συμβεβλημένου με το ΝΑΤ πρέπει να λάβει ειδική έγγραφη άδεια που εκδίδεται από το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας εφόσον διαπιστωθεί με βάση τους καταλόγους του ΓΕΝΕ ότι δεν προσφέρεται προς ναυτολόγηση εν ενεργεία ναυτικός της ειδικότητας ναυτολόγησης του συνταξιούχου. Η ισχύς αυτής της άδειας δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη των οκτώ μηνών και ανανεώνεται εφόσον συντρέχουν λόγοι.
ιι)Συνταξιούχος λόγω γήρατος ναυτικός μπορεί επανερχόμενος σε ενέργεια να ναυτολογηθεί σε φορτηγά πλοία με ελληνική σημαία ή ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ κάθε κατηγορίας, διεθνών πλόων και ολικής χωρητικότητας άνω των 3.000 κόρων προς άσκηση καθηκόντων διακυβέρνησης (πλοιάρχου) η διεύθυνσης μηχανοστασίου πλοίου (ά μηχανικού)».
Το επόμενο βήμα
Το επόμενο βήμα για το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας είναι η κατάρτιση νέου σχεδίου νόμου για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.
Από πλευράς Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών έχει υποβληθεί στο υπουργείο ολοκληρωμένη μελέτη για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, η μελέτη, προτείνει τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας για την απόκτηση αποδεικτικού ναυτικής ικανότητας, προσδιορίζει την απαιτούμενη διδακτέα και εξεταστέα ύλη, την επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού και τη μετεκπαίδευσή του.
Επίσης προτείνει τη διάθεση κονδυλίων για τον εξοπλισμό των σχολών του ναυτικού εκπαιδευτικού συστήματος, την παραμονή του στο διοικητικό φορέα που ασχολείται ειδικώς με τη ναυτιλία και υποδεικνύει την ανάγκη να θεωρείται το δίπλωμα Α΄ πλοιάρχου και μηχανικού ισότιμο με αυτό των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Ακόμη, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην επιτάχυνση και ολοκλήρωση των θεσμικών εκείνων διαδικασιών που θα ανοίξουν το δρόμο στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου δικτύου ιδιωτικών ναυτικών σχολών και θα δώσουν νέα δυναμική, τόσο ποιοτική όσο και ποσοτική, στην εν γένει ναυτική εκπαίδευση.
Ο στόλος
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής στο τέλος του 2010 σημειώθηκε μία μείωση του αριθμού των φορτηγών πλοίων και δεξαμενόπλοιων και μία αύξηση του αριθμού των επιβατηγών και λοιπών πλοίων.
Ειδικότερα, τα φορτηγά πλοία μειώθηκαν στα 589 το 2010, σε σύγκριση με τα 606 το 2009, ενώ τα δεξαμενόπλοια μειώθηκαν στα 546, έναντι 555 στο τέλος του 2009.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr

1 σχόλιο:

  1. Βρονταμίτης Παναγιώτης1 Μαρτίου 2011 στις 1:18 π.μ.

    Καλή η φάβα αλλά μεγάλος πολύ μεγάλος ο λάκος (ή ο λακές που παίρνει τέτοιες αποφάσεις και τις πασάρει σε όλα τα κορόιδα που δεν χάνουν ποτέ ευκαιρία να ζητωκραυγάσουν).Ο συντάκτης "ξεχνά" να αναφέρει πως η "υπουργάρα" (κλοτσιές που θέλει μαζί με όλους τους υπόλοιπους) στα ψιλά γράμματα της απόφασης (το ΦΕΚ είναι ήδη στα χέρια μου) επιτρέπει την επανάληψη του ναυτικού επαγγέλματος σε ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ τύπο σκάφους (κι όχι μόνο στα ποντοπόρα).Πρακτικά θα γεμίσουν τα βαρκάκια ανά την Ελλάδα συνταξιούχους που μπορούν να εργασούν και με λιγότερα καθώς βασικά αποζητούν ένα συμπλήρωμα για την σύνταξη τους κι όχι τα προς το ζην όπως εμείς οι υπόλοιποι.Αυτή η χώρα δεν θα αλλάξει ποτέ,ο πελάτης-ψηφοφόρος θα εξυπηρετείται με κάθε τρόπο και κάθε μέσο,οι νεότεροι θα (ξανα)πάμε στα βαπόρια και την οικονομική ανάκαμψη (μην ακούσω την λέξη ανάπτυξη αυτά είναι για μαλ...)θα την αναλάβει ο Διαμαντίδης (υπυργάρα) μαζί με τους ογδονταφεύγα.Αυτή η κωλοθέση στο ΥΕΝ δεν θα αποκτήσει ποτέ μα ποτέ επικεφαλή καπετάνιο παρά θα μας μοστράρουν πάντα γυναικολόγους (Σουμάκης) και πάσης λογής Πασόκους που θα κάνουν τον ειδικό επί ναυτιλίας.Χιλιάδες προτάσεις έχουμε δεν χαλάμε πλέον σάλιο έτσι κι αλλιώς δεν ακούει ποτέ κανείς φτάσαμε σε σημείο να σιχαινόμαστε που γεννηθήκανμε Έλληνες,εμείς θα πάμε στα βαπόρια ρε μακρυά από γυναίκες και παιδιά,εσείς να πάτε να πνιγείτε ΛΑΜΟΓΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή